Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg overvejer at købe et Philips tv 46PFL5527 (se Philips). Dvs en sort udgave af nyeste 5500-serien sådan som jeg forstår det. Derudover kan man vælge mellem K (med S2) eller T (kun C og T2) udgave men da jeg har kabel-tv har jeg ikke brug for S2.

Mht modelnumre mener jeg at kunne se at 07=sølv farvet ramme, 27=sort farvet ramme, 37=mørke grå farvet ramme, men er dog ikke helt sikker.

Men er der nogen der kan referere til test af 5500-serien? Eller har erfaring med dette tv? Og hvad er forskel ift. 5000-serien?

Min primære grund til valg af dette tv at det ikke har blanke overflader, hverken panel eller ramme (kun lidt). Da jeg gerne vil undgå refleksioner. Derudover har en norsk test vist dette tv har bedre billede end Samsung (ES6715) i samme prisklasse.
Norsk test

Det vigtigste for mig er billed og lyd og at TV har så lidt refleksion som muligt. 3D, smart tv osv er ligegyldigt.

Hvis nogen har andre forslag til TV der opfylder disse krav om matte overflader og en pris i området af de 7000,- for 46" hører jeg dem gerne.