Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg tænker at der er mange derude, inkl. mig som har gået og tænkt over hvordan man kan få sine optagelser fra sit Panasonic fjernsyn over på computeren nu hvor det ikke er muligt at kopiere dem direkte fra harddisken. Da jeg ikke har set nogen andre på nettet som har skrevet hvordan det kan lade sig gøre har jeg valgt at lave en lille guide.

Løsningen er relativ simpel, og kræver ikke andet end en computer med VLC media player installeret.
  • 1) Sørg for at DLNA server er sat til i netværkslinkindst.
    2) Optag noget og gem det på harddisken der er sat til fjernsynet
    3) Åben VLC media player og vælg view –> playlist
    4) Tryk på Local network og så Universal Plug’n’Play
    5) Der skulle nu gerne dukke en server op kaldet ”VIERA VT50 Series”
    6) Åben serveren og vælg ”External HDD”. Nu skulle alle ens optagelser gerne dukke op
    7) Højre klik på den optagelse man gerne vil have over på computeren og vælg ”save”
    8 ) Man kan nu vælge hvor den skal gemme optagelsen, samt vælge hvilke settings den skal gemmes ved. Dvs. man har mulighed for at encode filen med det samme og derved få den bitrate/størrelse man ønsker. Husk desuden at vælg ”deinterlace” inden start
    9) Vupti! Efter et stykke tid, alt efter netværkshastighed, filstørrelse og CPU størrelse skulle filen meget gerne være gemt til ens computer, og kan nu ses uden at være afhængig af ens fjernsyn!
En lille sample så i kan se kvaliteten (som er ligeså god som på TV’et)
http://www.youtube.com/watch?v=WzhNkFAF_04

Og en videoguide til dem der foretrækker den slags
http://www.youtube.com/watch?v=kbFgVtsKQyg

Håber der er andre end mig der kan få glæde af den her "feature" :)
Af Lindberg47
Fedt! Er det noget kun VT50/GT50 kan? Eller kan ST50 og 2011-modeller også?
Brugeravatar
Af Inside
Lindberg47 skrev:Fedt! Er det noget kun VT50/GT50 kan? Eller kan ST50 og 2011-modeller også?
'

Hvis 2011 modellerne har mulighed for DLNA server i indstillingerne, så er jeg ret sikker på det også virker med dem :) Hvis du har mulighed for at afprøve det ville det være fedt!