Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fredizy
Jeg ved at dette emne har været oppe utallige gange at vende og har selv læst stolpe og ned om "problemet".

Jeg er i bund og grund den lykkelige ejer af et 50' GT50, men den meget omtalte plasma buzz går mig altså bare på nerverne nogle gange.
Det er jo selvfølgelig ofte i reklamer og i nyhedsudsendelser hvor studiet tit er med meget lys baggrund.

Jeg sidder 3 meter fra skærmen og buzz lyden går rent igennem fra denne afstand, når der er lyse scener på skærmen.

Min skærm er væghængt med ca 4 cm til bagmuren. Jeg har trægulve og ellers almindelige billeder osv. på væggene.

Har folk erfaringer med hvorledes rummiljøet virker på dette buzz og skal man acceptere at buzz kan høres fra 3 meters afstand?
Af PhDream
Det er kun dig selv, der kan afgøre om buzz er acceptabelt eller ej.

Når tv'et er væghængt, gør det problemet værre, da buzz så reflekterer direkte over mod dig. Hvis der var noget rum imellem og du kunne sætte noget op bag ved tv'et ville det hjælpe.
Af thoms
Har VT50 og jeg hører det ikke så meget men det er rigtigt der er buzz støj i lyse scener. også 3m væk, hvis jeg skruer ned.
Af holmallmighty
PhDream - Hvad mener du med, at det kun er køber selv, som afgør om det er acceptabelt eller ej? De forskellige producenter har vel toleranceværdier, som deres TV skal overholde?

Jeg har selv problemet med mit Samsung C7705. Jeg har haft mit TV sendt ind 3 gange. Først gang reparerede de TV'et, mens fejlen er blevet afvist de sidste to gange. Jeg mener dog stadig at problemet er der. Hvordan skal jeg forholde mig. Problemet er i min stue, og ikke i et eller andet Test rum.

Jeg har netop været i kontakt med Service Broker som står for reklamationer igennem El-Giganten og Samsung, og de siger, at sender jeg TV'et ind endnu engang uden at de kan konstatere en fejl, skal jeg selv betale for fragt og vurdering, godt 1500 kr. Hvad ville i gøre? Jeg mener oprigtig talt, at der er et problem som jeg ikke kan leve med, når jeg har betalt mange penge for mit TV
Af kennethbrdk
thoms skrev:Har VT50 og jeg hører det ikke så meget men det er rigtigt der er buzz støj i lyse scener. også 3m væk, hvis jeg skruer ned.
Har VT50 55" hængt op med 1,5 cm til væggen og har intet hørt og sidder ca. 2,5 m væk - er positivt overrasket da jeg havde frygtet, at man kunne høre blæsere eller buzz - iøvrigt et suverænt billed 8)
Brugeravatar
Af koenigs
Det eneste at gøre er at acceptere at plasma, ligesom et billedrørs tv har buzz ;)
Af velsing
Jeg har et 3-4 år gammelt Panasonic S10, (stadig et absolut glimrende tv) og jeg kan også høre buzz. I starten var jeg af gode grunde helt vildt opmærksom på min nyerhvervelse og overvejede om jeg kunne leve med det. Men jeg må ærligt indrømme et det ikke har skænket mig en tanke overhovedet i de sidste to år. Nu er mit tv kun 42" så jeg ved ikke om det bliver værre på en større skærm, -det kunne jeg måske forestille mig.

Jeg har en kammerat med et Samsung 850 50", og der er buzzen så kraftig at jeg faktisk ikke tror jeg kunne leve med det.. Men som sagt, mit eget tv lever jeg fint med trods hørbar buzz