Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af qui
Hej Flatpanels. Jeg søger indtil videre én skærm og 2 mere når pengene er der, til spil som BF3, Css og D3 m.m. Har kigget lidt omkring på forummet og http://www.komplett.dk/k/k.aspx osv, men er kun kommet frem til at det skal være 120hz og TN panel. Prisen er ikke fastlagt men ikke over 2k helst. Hvis der er noget der virkelig er det værd så kan de overvejes.
Af qui
er der ingen der ved hvilken skærm der er bedst for mig
Af Crille
Hopper selv med på den her tråd, er det muligt at få sådan en skærm med IPS til gaming med lav ms?
maks 2kilo?
Brugeravatar
Af azrael
Skal det være ren gaming og med 120Hz så ville jeg uden tøven vælge BenQ XL2420T.

Skal det være IPS og også kunne bruges til gaming ville jeg nok vælge Dell U2412M. Men alt andet end TN er ikke 120Hz.

Ovenstående er rent subjektive valg.
Af Crille
Altså BenQ's er jo rent gamer, hvor dells er en sådan blandet men har 8ms, er det ikke for slow til games så der kommer slør på eller er jeg forkert på den?
Af qui
så jeg skal hoppe på BenQ XL2420T?
Af rorvig
Jeg købte mig en BenQ Xl2420T og den er jeg glad for. Dejlig stor og lækkert billede. :-)
Brugeravatar
Af azrael
Crille skrev:Altså BenQ's er jo rent gamer, hvor dells er en sådan blandet men har 8ms, er det ikke for slow til games så der kommer slør på eller er jeg forkert på den?
Det ved jeg ikke. Jeg spiller fint på min Dell 2209WA, der er en slags forgænger for nyere modeller inkl. U2412M.
Af Crille
Graffik messigt hvor stor er forskellen på TN og IPS ?
Brugeravatar
Af azrael
Jeg synes den er enorm, men der findes selvfølgelig også "bedre" TN-baserede skærme. De vil dog aldrig stå så godt som IPS eller VA skærme.
Af Crille
Jeg tror jeg venter til Eizo lancere deres FS2333 IPS-skærm ;)