Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter at have gennemlæst hele flatpanels.dk (rigtig god og spændende side), er min ønskeliste til ny fladskærm nu nede på 4 stk.

Det drejer sig om flg.:
Lacie Photon 19Vision
LaCie 119
NEC MultiSync LCD1970NX-BK (Sort)
Fujitsu Siemens SCENICVIEW P19-2 (Sort)

Jeg er amatørfotograf og spiller en del spil, men ikke actionspil. Jeg skal også benytte en del tekstbehandling, så bogstaverne må ikke stå og hoppe, som jeg har set på de billigere skærme.
Budgettet siger 4.000 kr. og det er en julegave til mig selv :p

Hvis du har noget at tilføje, ris/ros til ovenstående skærme, vil jeg blive glad, for jeg har desværre ikke mulighed for at shoppe rundt i forretninger og se modellerne inden køb.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Fujitsuen har desværre ikke fået de bedste ord med på vejen mht. farvegengivelsen, så jeg ved ikke om den er det bedste bud.

Til grafisk brug er der dog ingen tvivl om, at de to LaCie skærme vil være rigtig gode bud. Du vil godt kunne spille på 19Vision, om end det måske ikke er skærmens stærkeste side.

LaCie 119 er jeg ikke helt sikker på. Da det er en forholdsvis ny monitor, så er der ikke så mange erfaringer med den, men at den er baseret på et MVA panel og er anigivet til 20 ms, tager jeg for, at det er uden Overdrive. Det betyder så også, at den er meget lidt egnet til spil.

Derfor synes jeg valget bør stå mellem LCD1970NX og 19vision, hvis du samtidig skal bruge den til spil. Af dé to skærme er jeg ret sikker på, at LaCie modellen vil give dig de mest korrekte farver.

Du kan læse mere om LCD1970NX her: http://www.xbitlabs.com/articles/other/ ... -3_16.html
Af Petersen
Tusind tak Rasmus for det fyldestgørende svar.

Faktisk var jeg mest intresseret i Fujitsuen, men den er så nok afskrevet nu.

Jeg vil straks læse dit link...

Andre der har kommentarer til indlægget?