Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er nået frem til at valget står mellem disse to modeller.
Sidste efterårs "midtårs" model, eller det nyeste.

Ud fra de få tests og indtryk jeg har læst 753eren, skulle den overraskende nok være generelt dårligere end den ældre 723er på en række punkter.

Dårligere lyd, betragtningvinkel, manglende Pro i X-Reality, generelt lidt dårligere billedkvalitet, og tvungen betaling af to aktive 3D briller (3D er ikke en prioritet, det er MotionFlow til gengæld) etc.
Jeg er kan ikke få øje på bare een vigtig feature der mangler på den "gamle" model.

Hvad mere er, så synes jeg faktisk også umiddelbart bedre om designet af 723.
Det dér plastik chrom er lidt meget 2006, PS3 agtigt.

Jeg skal først bruge skærmen om en halvanden måned, men til den tid er 723erne måske udsolgt. Omvendt kan 753erene være faldet drastisk i pris, som nye fjernsyn oftest gør når lageret af legacy produkter er udtømt.

Så derfor er mit spørgsmål:

Er der nogen grund til at vente på at 753 falder i pris, eller skal jeg slå til med 723eren nu?
Af BCDK
Jeg ejer ingen af skærmene, men jeg har læst om HX755 (er samme skærm bare med en ekstra sat-tuner installeret) på diverse tyske sites - bl.a. chip.de.

Her ligger HX755 helt i top på førstepladsen i kategorien 40-42 tommer. Scoren er 92,7 og for EX725 på syvendepladsen er den 89,8.

Se: http://www.chip.de/artikel/LCD-und-Plas ... 65425.html

HX755 fremhæves for et fremragende billede i både 2D og 3D - uanset om billederne kommer fra en af antennerne, DVD eller Bluray. Prisen i Tyskland på diverse net-butikker ligger pt. på godt € 1100 for en 46 tommer. Det er samme tv, der sælges i DK.
Af JesperKeller
Ydermere, så er designet også blevet forbedret med mil i forhold til den gamle HX723, hvis i spørger mig.
Den har fået en tynd kant rundt om hele rammen, og den er ikke længere sølv nede i bunden.
Udover det, så følger der 2x briller med i den version de har i Elgiganten, som hedder KDLxxHX75gb.
Af Squeak
1. 3D er en nice to have gimmick for mig. Jeg har intet at bruge den til lige nu, men det er da ikke noget jeg ville vælge aktivt fra hvis jeg skulle få akut brug for det i fremtiden. Derfor gider jeg ikke at betale ekstra for 3D briller, eller i det hele taget 3D.

2. Designet er stort set lige pænt for mig, måske med en vægtning mod 723eren. Jeg er ikke meget for plastikchrom. Så hellere børstet grafit.

Så når de to faktorer er ude, er der så nogen reel grund til at vælge det langt dyrere 753 frem for 723eren?
Jeg kan jo ikke overhovedet være sikker på at 753eren falder i pris, selv når 723eren er udsolgt.

Denne her anmeldelse får 753eren til at lyde som et decideret dårligt køb:
http://www.digitalversus.com/tv-televis ... /test.html[/url]
Af Squeak
Er der virkelig ingen der har yderligere at sige?
Af THM
Jo spar da de 3000kr. Lyder jo også til det fredt du har mest lyst til. Hvis du vil rigtigt op i kvalitet skal du alligevel op i en hx855
Af Squeak
Jeg valgte ikke at følge min første indskydelse, eller det råd jeg fik her og købte HX755eren, og jeg fortryder intet.
Det er et fantastisk godt TV, som ligger uhyggeligt tæt på den dyrere 800 serie i billedkvalitet.
Jeg havde en gutfeeling at der var noget galt, eller at de var noget urepræsentativt ved den anmeldelse jeg linkede til. Det viser sig da også at What Hi*Fi giver det topkarakter.

http://www.whathifi.com/review/sony-kdl-46hx753

Designet har virkelig groet på mig og billedkvaliteten er super, med meget godt sortniveau, meget hurtig skærm, og muligvis de bedste farver jeg nogensinde har set på en LCD.
Det eneste der er "dårligt" er lyden. Men de fleste har vel et stereoanlæg de kan slutte til. Jeg tror godt at man kan leve med den indbyggede lyd hvis det eneste man ser er nyhederne og lignende taleprogrammer, men lige så snart der kommer musik eller anden lyd som har større dynamik, kommer de indbyggede højtalere til kort. Men igen, det gælder jo næsten alle skærme i dag.
Af Bent odense
du har fået dig en en super fin skærm.har selv købt en 55hx855,og den ligger meget tæt på 900 serien. :)
Af Squeak
Jeg tror det er et spørgsmål om diminishing returns. Jo dyrere skærm jo mindre forskel er der til næste trin ned.
Selvfølgelig kan jeg godt se at 855eren er nogle hårsbredder foran på visse punkter og lidt mere på andre (detaljer i sorte flader og sortniveau generelt), men for mig var det bare ikke de ekstra penge værd (endnu i hvert fald ;-) ).
Af Ubergaarde
Hvor har du købt sony kdl40hx755 henne? og hvad gav du for den??
Af Bent odense
Har lige købt et 46HX753 til soveværlset,Til 8000kr.Og man giver nok 1200kr merer for de extra tuner som HX755 har.Men el giganten har et 55Hx753 til 9999kr.