Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Ja gid alle kanalerne ville sætte nogle flere logos på deres udsendelser - det er så flot...
Af Samsung40d6505
BrianH skrev:Ja gid alle kanalerne ville sætte nogle flere logos på deres udsendelser - det er så flot...
Det er stort set kun TV2 der har nægtet at gøre det
Af mbm
Kanal 5 gør det også.
De sender endda i 1080i
Af Samsung40d6505
mbm skrev:Kanal 5 gør det også.
De sender endda i 1080i
Alle gør det på en eller anden måde, undtagen TV2
Af Remmerboy
De sender endda i 1080i
720p er mere interessant end 1080i. du får et bedre billed ved bevægelser med progressiv billed end interlaced. desuden er lcd skærme elendige til at behandle interlaced signal
Af Samsung40d6505
Status efter at DR1 er begyndt at sende HD er :

1. På skærmen i højre hjørne HD

2. på dr.dk tv programoversigt/“SENDES I HD”

3. på dr tekst TV programoversigt/“SENDES I HD”

4. på EPG programoversigt/Yousee/“SENDES I HD”
Af lgowner
har man viasat og adgang til DR1 via parabol, så har man også HD logo :( det er så bare et SD signal i rigtig dårlig kvalitet.

så logo kan desværre være misvisende og dokumenterer endnu engang kvaliteten hos viasat på SD er en bundskraber.

(ved ikke hvad canaldigital har valgt)
Af Samsung40d6505
logoet er åbenbart hos alle, også Web TV hos yousee.
Men canal dsigital har DR1 i samme kvalitet som TV2
Af Samsung40d6505
Til gengæld kan man undre sig over, at DR optager Nora Jones og sender det direkte på radioens P4 den 22.maj fra TV byen i Ørestaden, og SVT2HD sender det så i en HD optagelse idag og imorgen. Men hvad gør DR ? De sender det på DR K den 16 juni. Hvorfor ikke på DRHD eller DR1 ???
Af PeterD
Ja, lyder måske lidt underligt, men jeg kunne godt tænke mig en DR K HD..da de en gang imellem har koncertoptagelser både fra nu og fra 60-70'erne, og derved kunne kvaliteten måske blive en smule bedre...
Af mbm
Remmerboy skrev:
De sender endda i 1080i
720p er mere interessant end 1080i. du får et bedre billed ved bevægelser med progressiv billed end interlaced. desuden er lcd skærme elendige til at behandle interlaced signal
Så er det godt jeg har plasma :)
Af PhDream
Der var ikke meget HD over DRs signal i fodboldkampen forleden. Det lignede mest af alt et opskaleret SD signal.
Brugeravatar
Af Inside
Remmerboy skrev:
De sender endda i 1080i
Spørger du mig, så er kanal 5 HD uden tvivl den skarpeste HD kanal vi har i Danmark (baseret på sammenligning mellem DR1, TV2, TV3+ HD på Pansonic VT30 og VT50 med signal fra antenneforening).

Så på mine plasmaer er 1080i uden tvivl det pæneste. Bemærker ingen problemer med bevægelse. Så der holder teorien ikke hvis du spørger mig i hvert fald :)