Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deras4
Hej folkens.

Jeg skal til at anskaffe mig en Blu-Ray afspiller. Det er min første, så jeg søger lidt hjælp til mit valg.
Jeg vil meget gerne have en Samsung afspiller, men har ingen idé om hvad jeg skal kigge efter. Jeg har et Samsung D6505 tv og en Sonos Play:5 der hjælper med lyden.

Krav til afspilleren:
DVD
Blu-Ray
Blu-Ray 3D
Mærke helst Samsung
Pris max. 2000,- men mindre er kun en fordel...

Hvad har I af forslag?
Af Andersss
Frit valg:
http://www.hifipriser.dk/billede/blu-ra ... 24§&qt=Fql
Ved ikke lige hvad du vil bruge soros til her, men hvis du vil bruge afspilleren til cd'er, så slutter du den bare til med et stereo kabel.
Der er intet for dig at hentr ved at tage en af de dyre afspillere, medmindre du har et meget vildt lydsystem, eller blot noget som kræver specielle analoge tilslutninger. :)
Af deras4
Sonos ER mit lydanlæg :) Det skal afspille lyd når jeg ser Blu-Ray på afspilleren og ser alm. fjernsyn...

Jeg har overvejet en PS3, men vil nok ikke bruge den til andet end at se film på alligevel, så måske er de 1700,- lige i overkanten for en afspiller.

Dit link virker forresten ikke...?
Af Andersss
Såvidt min viden lige rækker, så kører sonos kun stereo, right? :)
For i så fald er den løsning jeg skriver den umiddelbart bedste. Ellers slutter du bare fjernsynet til sonos via aux-out eller optisk (hvis man kan det til sonos), og afspilleren til fjernsynet med hdmi. .
Ingen grund til at købe nogle de dyre, de bliver ikke bedre for dig :)
Jeg ville bare købe denne: http://www.hifipriser.dk/blu-ray-afspil ... 48209.aspx
Det med ps3 er fjollet. Den larmer og fylder. Det er kun smart hvis du faktisk skal bruge den til det den er lavet til.
Brugeravatar
Af hans123
deras4 skrev:Sonos ER mit lydanlæg :) Det skal afspille lyd når jeg ser Blu-Ray på afspilleren og ser alm. fjernsyn...

Jeg har overvejet en PS3, men vil nok ikke bruge den til andet end at se film på alligevel, så måske er de 1700,- lige i overkanten for en afspiller.

Dit link virker forresten ikke...?
Hvad gør du med dit audio delay på ca 70ms ved brug af sonos ?

Personligt syntes jeg at sonos er ubrugeligt sammen med sonos pga det.
Ps. bruger selv sonos i hele huset til lyd :-) men ikke sammen med billede
Af deras4
@Andersss:
Mange tak for svar, det er nok dét jeg ender med. Sonos'en kan ikke afspille lyd fra tv'et på andre måder end via minijack mellem Sonos og tv'ets hovedtelefon-lydudgang...

@hans123:
Du har ret i, at der er et lille delay på lyden ved brug af Sonos, men det er så lidt at jeg indtil videre ikke har været generet af det. Alternativet er lyd fra fjernsynet - og det er et dårligt alternativ ;)