Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kseifert
Hey flatpanels.

Har været ude og købe mig et lækkert sony hx855 55" og til det skal jeg selvfølgelig have mig en media player sådan jeg kan se alle de dejlige blu ray film jeg har på min computer:)

Jeg synes simpelthen det er en jungle at finde rundt i hvilken jeg skal vælge, der er simpelthen så mange. For at gøre det lidt nemmere for jer at hjælpe mig, så har jeg nogle få krav til min kommende media player.

Den må koste max 2000kr - Kan godt gå lidt over hvis det virkelig er et gennemført fedt produkt.

Den skal kunne afspille rigtig mange filer, specielt iso, img og mkv filer.

Skal kunne læse sub, idx og srt filer sådan jeg kan se subtitles på mit tv.

Det er en kæmpe bonus hvis selve interfacet er flot at se på.

Der må gerne være indbygget wifi - Kan godt gå med til at købe en wifi dongle, men indbygget wifi ville være et _KÆMPE_ plus:)

Der skal være mulighed for at kunne smide en harddisk i den sådan jeg trådløst kan overføre ting fra min computer(Windows7) til min media player.

En anden ting er at jeg er fuldstændig ligeglad med alle de apps der er til de forskellige afspillere. Jeg skal bruge den udelukkende til at se film med, så den del må den gerne gøre rigtig godt:)

Så hvis der er nogle af jer derude som har en afspiller der passer rimelig præcist på mine krav, så del endelig jeres erfaringer.

På forhånd tak:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er selv blevet lidt fan af Dune efter vi havde den på bænken, men der skal du op i deres Smart-serie for at få plads til en HDD. Derudover følger der ikke WIFI med. Prisen vil dog runde 2000 kr før du har en WIFI-dongle og dertil kommer en HDD.
Af Kseifert
Deres Dune HD TV 301 har plads til en 2.5" harddisk, så man behøver ikke op i deres smartserie, medmindre der er meget at hente ved en HD Smart D1 fremfor 301'eren? Men så igen, en 2.5" harddisk koster alligevel en del.

Af ren nysgerrighed, hvad er det så ved dune som du synes de gør så godt:)?

Når jeg siger max prisen må ligge på 2000kr, så er det kun for afspilleren. Så i behøver ikke medregne køb af harddisk med i prisen:)
Af x99gump
Jeg har lige et spørgsmål. Kan godt være jeg har forstået det forkert eller overset noget, men så må du jo rette mig. Vil du overføre film hver gang du skal se noget? Altså kopiere dem til harddisken? For det bliver du nok lidt træt af i længden hvis det skal foregå trådløst. Bluray fylder en pæn slat...
Af Kseifert
Du har forstået det helt korrekt. Men kan da godt høre det ikke er helt gennemtænkt:-/ Den løsning vil jeg nok gå hen og blive meget træt af i længden. Så er det nok en noget bedre ide med en ekstern harddisk som jeg kan koble til afspilleren og koble til min computer når jeg vil overføre film.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Trådløs overførsel af film duer ikke. Et BD-rip fylder mellem 20 og 40 GB hvis du fjerner reklamer, ekstramateriale mv. og det vil tage adskillige timer at overføre via WIFI.

Hvis du har læst min anmeldelse af 301'een, så burde det være klart hvad der gør den værd at se på - og hvor den halter. Hvis du kun ser film, så er Dune med en god film-Jukebox såsom Yadis en god kombination. Men det er altså primært ved filmafspilning at disse afspillere brillierer. Musik kan lige gå an, men "smart" det er de altså på ingen måde, så glem tanken om smarte Apps.
Af Supergris
Den nye WD Tv Live gør det hele til UG, og koster kun godt 600 kr..
Der er ingen mulighed for indbygget HD, men den har 2 stk. USB - tilslutninger og indbygget Wi-Fi, der fungerer fint med 720 p. Større opløsning kræver kabel eller HD tilsluttet med USB..
Af lgowner
Supergris skrev:Den nye WD Tv Live gør det hele til UG, og koster kun godt 600 kr..
Der er ingen mulighed for indbygget HD, men den har 2 stk. USB - tilslutninger og indbygget Wi-Fi, der fungerer fint med 720 p. Større opløsning kræver kabel eller HD tilsluttet med USB..
vælger man så WDTV Hub, så får man vist 2GB intern disk med i købet til de 1300-1400. og den er jo ikke helt ved siden af, når man tænker på hvor udbredt wdtv er.

jeg har haft alle i serien og de har virket upåklagelidt og der er apps til at hente covers direkte fra nettet og så lægges cover og info ned på disken sammen med filmen uden der skal laves mapper til hver film, når man taler dvd rips.

så jeg vil også klart anbefale wdtv (hub) som gør jobbet fint.