Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ZanZan
Jeg skal lige have nogle råd da jeg lige har købt et nyt tv modul, med to stoflåger som der kan komme lidt luft igennem - og mere vigtigt, fjernbetjeningens signaler kan gå igennem. Bag den ene låge står min reciever, og bag den anden min htpc.

Problemet er, at både reciever og htpc bliver alt for varme når lågerne er lukkede, og specielt htpc'en (som normalt siger meget lidt) fyrer op for alle blæsere for at komme af med varmen. Åbner jeg lågerne holder de sig ok kolde (og stille), men det er bare ikke rigtigt en løsning.

Jeg har luret på at bore et par huller i bunden af modulet, så der kan komme kølig luft ind den vej fra, men det er jo nok alligevel begrænset hvor meget der kommer ind den vej (lidt er bedre end ingenting), og normalt løser man jo bedst sådanne problemer ved at fjerne varm luft - ikke ved at indføre ekstra kold.

Det er ikke en mulighed at lave huller i siden eller toppen af modulet - det vil være alt for tydeligt og alt for grimt.

Hvordan køler man sådan et rum ned?
Af monsterslam
Nu det lidt svært at sige når du ikke linker til et billed. Men den varme luft skal jo trækkes ud af skabet, så lav et hul et sted hvor der er plads og sæt en blæser til at suge. Jeg har selv forsøgt mig med et hul bagerst i et skab, men det blev stadig for varmt. Så der skal rigeligt med luftgennemstrømning til.
Af x99gump
Hvad med at trække luften ud i bunden? Jeg mener, foreslår selv at lade kold luft komme den vej ind, så kan du vel også få den varme luft den vej ud?
Af ZanZan
Det var en af mine løsninger. En 60-80mm blæser i bunden, evt med et flexrør der kører indvendigt op nær toppen så den kan suge i den varme luft der er deroppe. Spørgsmålet er bare om nogle havde bedre forslag - eller nogle ideer til hvilket blæsere jeg skulle bruge, hvordan de skal monteres, og hvordan de skal få strøm.