Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af yksa
det er noget være fis og der var en tråd på edbpriser om samme forhandler, så det er ikke kun dig der har været ude for sådan noget.
men en ting er, hvordan pokker kan de gøre sådan noget **** !:( , men det er taget efterretning om jeg skal købe noget fra den forhandler :((
Brugeravatar
Af hifreak
Det lyder lidt mærkeligt har handlet der et par gange og troede absolut ikke at det var sådan nogle banditter !:( Det kan umulig være sundt for deres forretning så mon ikke pengene bliver overført snarest.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er en ret uheldig situation. :((

De siger, at de vil sælge skærmen vide til et lavere beløb, men gør de overhovedet det på deres hjemmeside? Så vidt jeg kan se kører de kun med tilbud og reklamerer når en produktgruppe således bliver sat på udsalg.

Har du hørt noget nyt i sagen?
Af |EPO|
Det fremgår af forsiden, at varer kan afhentes i butikken PC Lager i Ã…rhus. På deres side står der, at der er tale om en detailbutik - så man må formode, at det nok er her man vil forsøge at sælge skærmen til en lavere pris :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan nu heller ikke se problemet. Hvis skærmen lugter af røg, kan de vel lade den stå fremme på et bord i et par dage - de kan jo åbenbart godt bruge flere dage på korrespondance og i den tid går skærmen ingen steder.

De skriver ikke hvor fingeraftrykkene sidder - at der er aftryk på rammen giver vist ikke en afskrivning på 800 kr. og et på selve panelet (uanset hvem der har sat det) kan nok fjernes med en klud og lidt monitorrens (som alle forhandlere har stående alligevel).

"returlabel skal påsættes eksisterende pakkelabel" - come on! Hvis jeg siger flueknepper, hvad siger I så? Det er vel postvæsnet der tager sig at påsætning af labels alligevel?

Alt i alt kan man måske argumentere for at skærmen har været brugt, men at dette har resulteret i en "væsentlig værdiforringelse" er vist en sandhed med modifikationer. Andre der handler med dem kan jo forsøge at være ligeså pernitne og forlange en prisnedsættelse hvis kassen er skrammet eller lugter af gran...
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 12:18, rettet i alt 1 gang.
Af madsl
Jeg købte en Samsung 960BF til 3679,- hos Computermail APS + forsendelse, ialt 3784,-

Som der fremgår af mail frem og tilbage med Computermail APS, fik jeg den Torsdag og sendte den tilbage Mandag (4 dage efter)
Nu vil de IKKE give mig alle mine penge retur selvom alt ifølge købeloven er overholdt.
Dernæst vil Computermail APS også først give mig mine penge når Computermail APS har solgt skærmen igen.

Men læs selv hvad for nogen svin Computermail APS er.
Turbo, måske skulle du lige rette navnet! Der er både noget der hedder Computermail ApS og noget der hedder Compumail ApS!!!

Så vidt jeg har forstået er det kun sidstnævnte du har fået dårlig behandling af...

Jeg må sige at jeg har selv flere gange handlet hardware/software ved Compumail, og jeg har været godt tilfreds med deres informationsniveau. Jeg har dog ikke prøvet at skulle returnere noget til dem, og efter din historie vil jeg da nok lige være lidt påpasselig med hvad jeg køber ved dem...
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 12:19, rettet i alt 1 gang.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 12:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af yksa
så burde du lave en onlineklage på onlineklage hos forbrugerstyrelsen
Af Qax
Jeg synes lige jeg bør komme med et par kommentare til dit indlæg.

Forsendelsen:
Jeg har arbejdet hos Post Danmark og de pakker som burene kommer i de bliver tippet op på et bånd og fordelt derfra.
Forsigtig pakker bliver tippet op på båndet sammen med de andre, for at blive sorteret fra, og tippet en gang til!!!
Dette kan være et bur med små kasser med bøger, bolte/møtrikker og andet sjov som kan veje 20 kg.
Har du først set det ske, så vælger man aldrig forsigtigpakke igen.

Returvaren:
At du har pakket varen ud og brugt den er da på sin vis nok til at den ikke kan sælges igen som værende ny!
Vil du selv købe en skærm som lugter det mindste af røg, eller åbne den og se at tingene har været i brug?
Brugt 3 timer er jo "brugt" om du vender det på den ene eller den anden måde. evt, kan de sælge den som en demovare, som "brugt i 3 timer" i butikken.
På din side vil jeg give dig ret i at det er ufedt at de værdisætter den så lavt som de gør.
Det er deres skøn, da de jo gerne vil ha solgt varen hurtigt.

Egen erfaring:
Jeg handler stort set ikke med postordre hvis jeg undgå det.
Jeg betaler gerne 100-200 mere for en skærm i en butik, for så at ha et sted hvor jeg kan gå hen og råbe, skrige og te mig tosset, hvis produktet er noget høm-høm.

Hva angår en retsag imod dem, så vil de henholde sig du har brugt varen og den derfor ikke kan sælges som ny.

Men du har vel lært en lektie til næste gang. Jeg har ihvert fald fået noget ud af dette og har fået underbygget mine grunde til ikke at handle per postordre.

ps, håber at du har fundet en skærm som du er tilfreds med nu.
Held og lykke fremover med dine køb.
Brugeravatar
Af yksa
post danmark tipper forsigtigt stemplet pakker?
så skal man sgu da ikke sende sind krystalglas med posten :p