Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pallemand01
Hej Flatpanels!

Jeg står og er ved at skulle finde et nyt TV til den gamle derhjemme, men det er ved at være længe siden at jeg har fulgt med i hvad der sker på TV-markedet. Derfor spørger jeg nu jer til råds.

Min far har nogle ønsker til, hvad TV'et skal kunne/indeholde:
- God lyd (det er faktisk et MEGET vigtigt punkt for ham)
- Godt skarpt billede, med et dybt sort-niveau.
- LED-TV (Helst uden 3D, da det fordyrer TV'et unødigt)
- Tilgang til YouTube og Facebook m.fl.
- Wi-Fi
- Tynd ramme er vigtigere end tykkelsen, da LED er tynde nok i forvejen.
- Energi A
- ~42" stort (Ikke mindre ihvertfald)
- Mulighed for optagelse via USB
- Min. 2 x USB-indgange
- Min. 2 x HDMI-indgange
- Min. 1 x SCART-indgang
- Max pris: 7000,-

Tak for hjælpen på forhånd.
Af BrianH
Tror ikke du skal regne med nogen gider nærlæse specifikationer for at se om der er HDMI indgange nok osv... Så du får nok selv søge lidt hos forhandlerne og sortere efter pris, LED, m.m.
Af janbau
Det der med God lyd er svær at få i de nye Smalle tv ,
Og finde et tv med Dyb sort farve til den pris er også svært da det kræver bagligt belysning .

Men jeg kan da godt komme med et par gode forslag .

Se efter i Elgigantens tilbudsavis Bilkas Tilbuds avis her er der da et par gode forslag til 7000 Kr Ekpert Sony center har gode tilbud lige pt

Bilka
Feks Sony 46 Edge Led KDL-46EX653 6879 kr
http://www.sony.dk/product/tv-117-46-lcd/kdl-46ex653
Så den igår i Bilka et flot tv med god biledkvalitet

Skal du have Dyb sort skal din far op i en helt anden pris .
Lige pt har sony center nogle rigtig gode tilbud

http://ipaper.ipapercms.dk/Sonyshop/DK/ ... rJuni2012/

Jeg så modelen lige under Sony topmodeler igår , Nemlig HX 755 ( Hx 855 er testet her på sitet ) Pris 11000 Kr som er en god billig pris jeg går selv og overvejer dette tv ,46ex653 til 7000 kr har samme design.
( lige pt får man enda et gavekort med til 1500 Kr .

Kan sige at Bilka også har HX 753 til 11000 kr ( Som er en Hx 755 uden DVB - S2 tuner ( Canal digital Viasat ) Satelit tv . Men HUSK at Sony center har HX755 til samme pris .

Så måske du lige skulle undesøge om 46EX653 ( Bilka ) kan fås billigere eller enda som 46EX655 ( Gæt på modelnr ) Hos Sony center

Men tror nok valget bliver en Lg 670 T til 11000 kr

Elgiganten
Feks Samsung 46 UE46ES5505XXE Pris 6000 Kr + ( USB Dongle 500 kr )

Lg har også mange gode tv her er link til priser og tilbud , Men da din far er lige glad med 3 d hvilket mange er men det følger efterhånden med i de nye modeller til en forbasene lav pris .

Min far har et Lg 32 tommer med Smart tv og 200 Mhz trumotion topmodelen fra 2010 og den leverer et meget flot og skarpt billede
Sådanne tv selv i op til 47 tommer kan idag fås far ca 5000 kr og op
Se dette link da der er mange modeller at vælge imellem .

http://www.justbuyit.dk/shop/tilbud-14c2.html

Så tror jeg Sony leverer meget god billedkvalitet fra en pris fra ca 6000 kr og op .
Samsung laver også gode tv men jeg svæver dog til Sony og Lg og Panasonic hvis det er Plasma .

Kom lige i tanke om Dette tv som er af ældre dato ( 2010 ) Det er Lg Topmodel og med meget dyb farve er testet her med topkarekter .
Men den mangler smart tv delen , Men her fås super billedkvalitet .
Pris 90000 kr
http://www.cinemagic.dk/shop/lg-47lx950n-3d-6449p.html

LG 47LX950N

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1276864194
Senest rettet af janbau 03 jun 2012, 19:25, rettet i alt 2 gange.
Af jones31
Jeg har det helt rigtige tv til dig .grundig 40vle8270bp til 6999. Det med dyb sort er altid svært. Men det klare stort set alle dine krav og har rigtig god lyd. Hvor kommer du fra i landet?
Af janbau
Hvad så Pallemand01 synes ikke rigtig vi hører fra dig , ??? . Vi prøver faktisk at hjælpe dig lidt ,Så kunne man måske godt svare tilbage på sin egen tråd .
Af Neist
Jeg har købt det Grundig 40VLE8270 som er foreslået for ca 1md siden.

Jeg synes det er et flot TV, billedet er efter lidt justering på et niveau som fint opfylder vores behov.
Det er muligt at f.eks Samsung laver et imponerende billede, men spørgsmålet er om dette billede er naturligt, jeg kan ikke leve med de skærme der har den helt blanke overflade på panelet.

Lyden på Grundig apparatet er i en klasse der overgår mange af de TV der er i handlen. Samlet set giver det mig et godt apparat, og jeg er meget tilfreds. Jeg ville dog gerne have haft det i sort alu indpakning, men sådan kan man jo blive ved :)

Jeg synes i hvert fald du skal prøve at se nærmere på de nyere modeller fra Grundig, selvom der er nogen der rynker på næsen af dem, mener klart de er nedvurderet. Tests kan være en rettesnor, men bestemt ikke et udtryk for om man kan leve med et apparatet og de kompromisser der nu en gang er.
Af Pallemand01
Hej igen.

Det har skam ikke været for ikke at svare igen, beklager. Jeg har bare haft lidt travlt, og har dermed ikke haft kigget på tråden.

Jeg vil først sige tusinde tak for de svar der er kommet.

janbau: Jeg har nu sendt min far de forslåede TV og han er startet på jagten :)

Mvh. Pallemand01