Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KuntaKinte
Jeg har netop købt et 32" Philips tv - 32PFL4047T.

Der medfølger en wi-fi adapter og det har jeg nu fået sat op, så jeg har forbindelse til nettet og min computer via min trådløse router.... men så stopper det sjove.

Jeg har en Boxee box og en NAS (2TB + ext. 2TB HDD). Her ligger alle mine film og dem vil jeg meget gerne have adgang til fra tv'et i soveværelset.
Det virker fint på computeren, hvor jeg har fuld adgang eller, men på Philips tv'et kan jeg kun se min computer.

Hvor fejler jeg?

NB! Jeg har også en Sony netværksafspiller (SMP-N200) stående, jeg ikke har taget i brug. Kan jeg overhovedet få adgang til min NAS direkte fra tv'et eller skal jeg bruge en separat netværksafspiller?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Er din NAS tilsluttet din computer med et kabel eller sidder den bare til routeren?

Hvis NAS'en har en DLNA-server, så burde det kunne lade sig gøre. Det skal dog samtidig siges, at tv-producenternes understøttelse ikke er særlig god, så de vil ikke tale sammen med alle produkter (og DLNA-servere). Det kan også sagtens være tilfældet her.
Af anandersen
Hej,
Jeg har netop også købt sådan et tv og har 2 ting, som jeg ikke kan finde ud af:

1) Når jeg skal skrive koden til det trådløse netværk, kan jeg ikke få lov til at skrive små bogstaver og endvidere kan jeg også kun få bogstaver frem på knapperne 2 og 3?

2) På mit favoritkanalliste kan jeg ikke se alle de kanaler jeg har valgt, når jeg vil omrokere dem. Den viser kun 1 side og der er ikke mulighed for at bladre videre.

Nogle der har haft samme problemer og fundet en løsning på det?

mvh Anders
Af Søndergaard
@anandersen:
1) du skal måske skrive nøglen som hexidecimaletal. Se feks. powerdog.com for en WEP konverter.

@kuntakinte
tjek om dlna/upnp er aktiveret på din NAS; din pc vil se den alligevel, men ikke dit tv.
Af dhn1988
Samme TV jeg har købt, men jeg kan ingen gang få adgang til min computer. Tv'et har adgang til internettet, men tv og pc kan ikke finde hinanden.

Modtager denne besked "Could not get respond from TV. Refer to online WI-Fi MediaConnect FAQ"

Når jeg prøver connect så finder den både TV navn og MAC IP på TV'et og så står der ellers bare "Still waiting TV to reply - Click [About]to stop waiting"

På TV'et er jeg gået ind i "Home" og så "Dit Netværk" og der står den bare og loader.
Af anandersen
Søndergaard skrev:@anandersen:
1) du skal måske skrive nøglen som hexidecimaletal. Se feks. powerdog.com for en WEP konverter.
Tror du har fat i noget der. Når jeg konvertere får jeg dog 5 forskellige muligheder. 4 stk 64-bit og 1 stk 128-bit.
Har prøvet dem alle, men ingen af dem virker.