Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg står og skal have nyt tv og har lagt mig fast på, at jeg skal have et af de to her, men er ikke sikker på hvilket et af dem.

Panasonic: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... x-l47et50y

LG: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm669t

Er der nogen der ved om der er stor forskel på dem i praksis udover Passiv/Aktiv 3D?
Hvilket ville i vælge og hvorfor?

Mvh Nikolai
Af janbau
Det var nogle meget svære spørgsmål du her stiller.

Ang 3d Ja så er den svær .

Passiv

+ Følger med Tv uden omkostninger til Briller
+ Måske den bedste måde at se 3d på man får ikke ondt i øjne ved længre tids kik

- Ikke så høj opløsning som Aktiv 3 d

Der er ganske udmærket forklaring her på Flatpanel dk ang 3d , som jeg ser det tror jeg at de Testere af Tv her på sitet anbefaler Pasiv 3 d frem for Aktiv 3 d af mange grunde . ( Læs selv om dette )

Jeg ville personligt selv vælge Lg tv af netop den grund har lige pt set LG 47LM670T demonstredret op mod en Sony Hx 755 med aktiv 3d

Jeg så en direkte udsendelse i 3d fra Frensh Open Tennis fra Canaldigital og jeg må sige jeg var imponeret .

Jeg så det dog ikke På Sony Aktive Tv . Skal nok prøve at se 3 d på begge Tv en anden dag .

Men jeg har betemt mig for at det skal være Lg Tvet .
Jeg har set det Panasonic TX-L47ET50Y Hos Elgiganten og det ser bestemt lækker ud .

Så jeg tror det bliver en smags sag at vælge mellem de 2 Tv , tror ikke der rent billedmæsigt er den store forskel da det er samme IPS panel der sider i dem .

Godt nok har Panasonic 800 mhz mod Lg 400 mhz .
De har Panasonic Tx L47DT50Y til 14800 med Ægte Bagrundsbelysning og det Tv tror jeg slår Lg modeller i billedkvalitet .

Stod valget imellem den model og Lg 47 LM760 T valgte jeg Helt klart Panasonic modelen .

En stor plus ved Lg Tv er at de har den Magic Fjerbetjening og efter min egen personlige mening at de har valgt pasiv 3 D frem for aktiv Tv .

Om de så gør det ud fra et salgmæsigt synspungt skal jeg være usagt .

Tænk på at de har valgt aktiv 3D i deres nye OLED Tv til 50000 60000 Kr