Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenc
Overvejer at skifte min gamle Panasonic plasma 37 tommer fra 2006 ud med et nyere tv. Har læst en del rundt omkring og er blevet i tvivl om jeg skal vælge Panasonic plasma igen.

Har I nogle gode bud på et nyt tv, min. 50 tommer, max 10k i kr.

Ser en del sport og skal have et tv, der ikke "hakker" i bevægelserne. Det kan både være plasma eller lcd/led. Designet er ikke det vigtigste, da jeg synes næsten alle i dag laver flotte designs. Det skal gerne gøre en forskel i ydelsen på det nyt tv, dvs. en markant forbedring af mit nuværende, er det overhovedet muligt til den pris, eller skal jeg udvide budgettet?
Af esbenc
Glemte lige at tilføje, det behøves ikke have 3D. Kan dog se, at det nærmest er i samtlige nye modeller fra alle producenter. Ved ikke om det overhovedet er muligt at købe nye tv med den nyeste teknologi uden 3D.
Af DavidHimself
Når man kommer op til de store modeller af TV, er 3D en feature der næsten altid følger med! Det er ikke noget der påvirker performencen på 2D tv :)
Af esbenc
Har kigget lidt rundt og overvejer at smide mere end 10k for et nyt tv.

Er plasma bedst til hurtige bevægelser som eks. sport?

Overvejer GT50 eller VT50. Har I nogen kommentarer til det, synes jeg kan læse flere steder, at plasma er bedre end LED til eks. sport. Er det korrekt?
Af Mysen
Plasma er bedre til næsten alt, men de bruger mere strøm, har en tendens til at støje lidt, reflekterer lys og er ikke så lysstærke som LCD. Derfor er det ikke for alle.

Men hvis du dæmper lyset/ trækker gardiner for og passer på skærmen de første par måneder især, så er GT50 eller VT50 det bedste, du kan få i dag..

LCD har desuden, udover den højere pris og knap så perfekte billedhåndtering, andre problemer såsom skævlysfordeling og de er begrænset af betragtningsvinkler.
Af kaja69
Mysen skrev:passer på skærmen de første par måneder
Hvad skal man gøre?