Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kobber
Hej,

Min kæreste og jeg har TDC TV - altså en box hvor vi modtager tv-signalet via vores bredbånd. Vi vil nu gerne have TV i vores soveværelset på vores 1. salen, men vi har ingen netstik eller kabler af den art på 1. salen.

En af mine venner der er elektriker har været ude at kigge på det, og det vil være en større operation at få ført kabler der op, så jeg tænkte på om det var muligt at sende signalet der op trådløst i stedet for. Altså - få en ekstra TDC TV box til soveværelset og så købe noget udstyr der kan sende signal trådløst fra vores router i stuen, til boxen i soveværelset. Der burde ikke være problemer med vægge o.s.v.

Kan det lade sig gøre, og hvad skal vi i så fald købe?
Af flatnesdam
Hvis du i forvejen har en trådløs router, er mit bud at du skal bruge en wireless LAN extender med switch, hvor du kan tilslutte TDC-boxen med et netværkskabel.

Jeg vil dog råde dig til at spørge TDC til råds inden du investerer i en ekstra boks.
Af Kobber
Tak for svaret. Jeg har snakket med TDC, og de er "kun uddannet til at rådgive om TDC's produkter" ::l
Af Andyboy
Jeg vil ikke anbefale det - men det kan lade sig gøre. Prøve i stedet at kigge på om ikke din router og 1. sal sidder på samme fase - i så fald kan du kigge på noget LAN over strømstikket.