Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jagger
Hey
Jeg skal ud og have nyt tv....jeg har et ældre 42" plasma som skal skiftes ud...så jeg tænker at de ting jeg vil have det skal kunne er :
DLNA, WIFI/Ethernet, Smartphone integration via app, helst lavt strøm forbrug, max 50" min 42", pris max 10k, 3D er jeg lidt ligeglad med....any ideas ?

Om det er LED eller Plasma, vil jeg lade diskutionen bestemme =)
Af Supergris
Der findes et utal af tråde magen til dine. Prøv at kigge under anbefalede tv eller i én af de lignende tråde. I den sidste ende er det jo dig, der skal tage beslutningen...
Hvorfor vælge en 42 ", når der er plads til en 50 "???
Af Jagger
Ja har siddet og kigget ....men er ikke blevet klogere i dette kaos af skærme ...
Og håbede lidt på via tråden her, at få cuttet det ned til ca 3 som jeg kunne vælge ud fra...
Af Jagger
Hey Supergris

Sad også og gik meget igennem i går og valget flader nok også på ST.
1000 tak
Af bulderhund
Har nogen af jer set kvaliteten af SD på dette fjernsyn som i anbefaler?
Af bulderhund
Ok.
Jeg har lige købt GT50, og der er seriøst noget galt med det billede som kommer fra alm. antenne/SD signal.
Af Skærmtrolden
bulderhund skrev:Ok.
Jeg har lige købt GT50, og der er seriøst noget galt med det billede som kommer fra alm. antenne/SD signal.
Lyder mærkeligt, jeg har en Pana XT50, som er næstmindste i Panasonics 2012 program, og der er SD billedet altså ganske glimrende - forudsat kilde materialet er godt. Canal 9 er f.eks. næsten altid ringe, og flere nyhedsudsendelser har også ofte plads til forbedringer. Friends og andet gammelt materiale er, naturligvis, heller ikke noget at prale af.

Kan du beskrive problemet nærmere? Kunne være et antenneproblem eller et spørgsmål om indstillinger....
Af bulderhund
Skærmtrolden skrev:
bulderhund skrev:Ok.
Lyder mærkeligt, jeg har en Pana XT50, som er næstmindste i Panasonics 2012 program, og der er SD billedet altså ganske glimrende - forudsat kilde materialet er godt. Canal 9 er f.eks. næsten altid ringe, og flere nyhedsudsendelser har også ofte plads til forbedringer. Friends og andet gammelt materiale er, naturligvis, heller ikke noget at prale af.

Kan du beskrive problemet nærmere? Kunne være et antenneproblem eller et spørgsmål om indstillinger....
Altså selve signalet er jeg ikke i tvivl om er iorden. Det var jo som sagt super godt på Philips fjernsynet.
Der er også meget "slør" når billedet bevæger sig.
Selv DR HD ligner et gennemsnitligt SD signal... Det er indstillet med DVB-C og netværks ID 110.
Af Skærmtrolden
Nah, nu skrev du faktisk ikke at antennesignalet var supergodt på Philips dåsen - ihvertfald ikke i den her tråd ;)

Du skriver "der er også meget slør..." - det lyder som der er mere galt - hvad?

Slør under bevægelse kunne skyldes at intelligent frame creation er slået til....
Af bulderhund
Ja, det er rigtigt, jeg har også kommenteret på selve anmeldelsen :-)

Men der lader ikke til at være nogen der lige har et bud. Og vi er vidst også lidt off topic nu.
GT50 bliver ihvertfald returneret og byttet til et andet mærke som leverer et tilfredsstillende SD billede.
Af Skærmtrolden
Tja, jeg har ihvertfald været ude for et antennestik, der var monteret af en fagmand, som gik løs da jeg flyttede rundt på det. Følgelig gav det et skod-billede...

Your choise :)