Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg er på jagt efter nyt TV og har kastet min kærlighed på SONY KDL46HX755. Ved at google lidt rundt på nettet efter anmeldelser og priser har jeg fundet mindst 4 forskellige modelbetegnelser på denne:

KDL46HX755GBN
KDL46HX755BN
KDL46HX755BAE2
KDL46HX755BAEP
- i tillæg kommer så KDL46HX755 som kan købes direkte på www.sony.dk

Alle 5 er tilsyneladende helt identiske når jeg tjekker de tekniske specifikationer! Håber derfor at nogen kan hjælpe mig med om der faktisk ER nogle forskelle på disse 4-5 forskellige modeller? Og hvorfor forhandlerne vælger den slags "unødvendige koder"?
Af Klampe
det kunne jeg også godt tænke mig et svar på :)

Nogen eksperter ? :)

/Klampe
Af Stein
Jeg synes jeg har læst et sted at det er noget med hvilket land de er lavet til.
Og jeg vil næsten tro at det på Sony dk , er at alt efter hvilket land du bor i , så får du den model til det land.

Stein
Af Leafblower
Syntes at kunne huske noget om en der skrev at firmaer ofte får producenter til at lave en speciel model til dem, for at de kan opretholde deres prisgarantier.

Hvis TV'et hedder (Sony 46" Herre Vildt 2.4)

Så får Bilka måske en udgaver som hedder: (Sony 46" Herre Vildt 2.4BL)
Elgiganten får måske en som hedder (Sony 46" Herre Vildt 2.4EL)

Og TV'ne er nøjagtig ens.

Anyways det mener jeg at have læst et sted, sikkert her på forumet. Men jeg kan på ingen måde verifisere om det faktisk er sådan det forholder sig :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Stein skrev:Jeg synes jeg har læst et sted at det er noget med hvilket land de er lavet til.
Og jeg vil næsten tro at det på Sony dk , er at alt efter hvilket land du bor i , så får du den model til det land.

Stein
Ganske rigtigt, de sidste bogstaver i modelbetegnelsen, angiver hvilken region/verdensdel tv'et er produceret til.
AEP = Asia/Europe/Pacific
BAEP = Asia/Europe/Pacific, B foran er for farven Black / et S foran er for farven Silver
BN = skandinavisk model
Og der findes sikkert flere landekoder.
Af Klampe
tak for hjælpen med at opklarere de forskelige koder :)

men der er alligevel en ting som undre mig , jeg har selv et
55HX855BAEP , som er købt i Elgiganten , det skule efter koderne
være Asia, Pacific europe , skulle det ikke have været en BN , da det er et skadinavisk land , og hvad er den egentlige forskel på europe og skandinavisk model ?

/Klampe
Af mnj09
Jeg har nu snakket med en sød norsk dame på den norske Sony-support (jeg forsøgte også med den danske, men der kunne de ikke svare...).

Men svaret hun gav var ihvertfald at så længe bogstaver og tal til venstre i "navnet" (altså f.eks. hx855) er det samme - så er også modellen den samme. Bogstaverne til højre er, som nævnt her, landekoder for hvor de er produceret i eller til.

Men jeg har også lagt mærke til Elgigantens model der så burde være produceret til et andet sted end Danmark.

Er der nogen der kan af-/bekræfte denne oplysning fra Sony Norge?
Af steffenj
Vis jeg ikke husker helt skævt handler Elgiganten alle deres tv hos de svenske leverandøre da deres hovedlager vist nok ligger der
Af Klampe
så virker det egentlig underligt at de ikke hedder BN til sidst