Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mkrs
Kære Flatpanel brugere,

Jeg står og skal købe et nyt LED TV. Jeg har haft kig på SAMSUNG UE40ES5505 LED-tv, og set det i butikken - og det ser godt ud.

Expert kører lige nu et slagtilbud på SAMSUNG UE40D5727RKXXE LED TV. Jeg har kigget lidt på specs - og jeg kan umiddelbart ikke se den store forskel. Jeg har dog ikke forstand nok til, at kunne vide hvad de dybere forskelle er.

Jeg kan se, at SAMSUNG UE40D5727RKXXE LED TV er fra sidste år - så mit spørgsmål er - er disse sammenlignelige, og kan jeg med ro i sindet købe experts tilbud - eller har i alternativer i samme pris og klasse?

Jeg håber i kan hjælpe!

De bedste hilsner,
Mogens
Af Sjavse
Hvad skal du gi' for det UE40D5727? Og hvor meget vil du selv bruge på et nyt tv?
Af mkrs
Sjavse skrev:Hvad skal du gi' for det UE40D5727? Og hvor meget vil du selv bruge på et nyt tv?
Expert vil have 3999 for det - vel at mærke en besparelse på 3000 ift. deres normal pris.

Op til 6000. Jeg går efter value for money, om jeg så må sige. Det kunne være lækkert med en af de store modeller, men som studerende gror træerne ikke ind i himlen.
Af Mysen
4000 er en fin pris, men den er sat 3000 ned ifht. hvad den kostede, da den blev lanceret. Det er ikke en besparelse på 3000, men et prisfald på knap 50 %, der også har været på alle andre modeller fra 2011.

Jeg ved ikke, hvor meget bedre 2012 modellen fra samme serie er, og det er sikkert en beskeden forbedring, som det var tilfældet for topmodellerne, men du kan være helt sikker på, at du betaler for den forbedrede smart-tv platform, og det fakta, at det er en ny model. Hvis du kan acceptere, at dit kommende tv ikke er nyeste teknologi, så kan du forvente at få mere for pengene uanset om du vælger den Samsung fra Expert eller noget andet.
Af mkrs
Mysen skrev:4000 er en fin pris, men den er sat 3000 ned ifht. hvad den kostede, da den blev lanceret. Det er ikke en besparelse på 3000, men et prisfald på knap 50 %, der også har været på alle andre modeller fra 2011.

Jeg ved ikke, hvor meget bedre 2012 modellen fra samme serie er, og det er sikkert en beskeden forbedring, som det var tilfældet for topmodellerne, men du kan være helt sikker på, at du betaler for den forbedrede smart-tv platform, og det fakta, at det er en ny model. Hvis du kan acceptere, at dit kommende tv ikke er nyeste teknologi, så kan du forvente at få mere for pengene uanset om du vælger den Samsung fra Expert eller noget andet.
Ok, tak for svar. Hvis vi tager smart-tv funktionen fra, kan jeg i hvert fald ikke se nogen direkte forskel - da det lader til, at teknologien i tv-et er den samme. Ved ud, om Samsungs Smart tv har rykket sig langt ift. sidste år, og frem til nu?
Af Mysen
Der er forskel i billedprocessionen også, selv om du ikke kan se det på specs. Du kan jo sammenligne testen af ES8005 og D8005, for at se, hvilke forbedringer, der er på billedkvaliteten hér, og du kan læse om Samsungs smart-tv.
Og så kan du forvente samme smart-tv platform på den billigere model som på ES8005, mens der dog er en noget hurtigere dualcore-processor til at håndtere programmerne på den dyre model.