Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af golfer
Det utænkelige skete, min elskede Pioneer LX5090 afgik igår ved døden.

igennem flere år har jeg nægtet at hænge den op til min kones store fortrydelse, men så igår gav jeg mig - skyndte mig ud i elgiganten og købte et Voegls vægbeslag der kan dreje skærmen.

da vi var færdige og dyret altså vægbeslaget skulle fragtes hen til væggen og de 6 ventende huller - skvatter min lillesøster i kassen fra beslaget og det lukker sig op og knalder ind i skærmen, som får en mega flænge som en stjerne. :-(

Jeg gav i sin tid 16990kr for tv'et da jeg kendte forhandleren (2009 November)

hvordan er jeg stillet nu forsikringsmæssigt, mit selskab Tryg siger det ikke er dækket af vores indboforsikring da vi ikke har tillægsdækning for "pludselig" skade.

jeg kan ikke få et tilsvarende pioneer tv idag da det jo er gået ud af produktion, men kan jeg kræve en reperation, eller et tilsvarende tv i kvalitet eks panasonic VT50??

tak for hjælpen
Af Nick_S
Hvis det ikke er dækket af din forsikring tror jeg ikke du kan kræve særlig meget....?
Af golfer
den er ikke dækket af min indboforsikring, men min søsters ansvarsforsikring :-)
Af DavidHimself
Er det ikke noget med at man regner med en værdi forringelse hos mange selskaber med 20% om året efter 2. år?

Mange steder er det formuleret sådan at de erstatter med teknisk tilsvarende, op til en pris af 16.990 (i dette tilfælde) - værdi forringelse!?
Brugeravatar
Af edinger
DavidHimself skrev:Er det ikke noget med at man regner med en værdi forringelse hos mange selskaber med 20% om året efter 2. år?

Mange steder er det formuleret sådan at de erstatter med teknisk tilsvarende, op til en pris af 16.990 (i dette tilfælde) - værdi forringelse!?
Med en kort karriere i forsikring kan jeg bekræfte, at det forholder sig sådan – forudsat der er den fornødne dækning på policen.

For dig golfer gælder det derfor om, at overbevise forsikringsselskabet om, at den skærm, som i dag svarer til LX5090, er VT50.

Din erstatning vil herefter være lig med den aktuelle pris for VT50 fratrukket XX procent i værdiforringelse.
Af Snurrerundtlyd
golfer skrev:den er ikke dækket af min indboforsikring, men min søsters ansvarsforsikring :-)
Ja inden jeg læste dette indlæg skulle jeg også lige til at skrive at det vist ikke er din forsikring men derimod din søsters ansvarsforsikring der skal dække eftersom det var hende der var skyld i skaden og det var ikke hendes eget TV.
Det er gæstens ansvarsforsikring der skal dække når en gæsten kommer til at ødelægge noget af dit.

http://www.tryg.dk/a-z/ansvarsforsikring.html
Hvad skal du med en ansvarsforsikring?

Ansvarsforsikringen dækker dit erstatningsansvar, hvis du eller dine børn laver skader på andre eller deres ting.
Det er sådan set meget heldig at det var din søster og ikke dig selv der ødelagde TVet, for Trygs indboforsikring (familieforsikring) dækker som du nævner ikke pludselig skade, medmindre du da har tilkøbt "Fejl- og Uheldsforsikring". I så fald er dine egne elektriske apparater dækket, men dog kun i 4 år fra købsdato:
http://www.tryg.dk/media/familieforsikr ... 5-4922.pdf