Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af houb777
Hej jeg står og skal vælge mellem 2 fjernsyn LG 47W540n og LG 42LW650w, men er meget i tvivl over hvilken en jeg skal vælge. Begge fjernsyn er sat ned så det koster det samme. Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe mig, med at beslutte hvilket en der ville være bedst at vælge.

http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... LW540N.jsp

http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... LW650W.jsp

På forhånd tak.
Af janbau
Det er da helt sikeret LG 42LW650w da den er nyere og har smart tv DVB-T 2 Tuner .

Men du få dog en mindre skærm . Så det må du jo gøre op med dig selv .
Af houb777
Tak for jeres svar, men jeg er stadig lidt i tvivl. Skal man vælge den 47' tommer kun fordi den er større? Er der ellers stor forskel på hvad de kan? Hvor stor forskel er der på 100 Hz og 200 Hz som den 42' tommer har?
Af lgowner
houb777 skrev:Tak for jeres svar, men jeg er stadig lidt i tvivl. Skal man vælge den 47' tommer kun fordi den er større? Er der ellers stor forskel på hvad de kan? Hvor stor forskel er der på 100 Hz og 200 Hz som den 42' tommer har?
540n har jo ingen smart tv, det kan vel også være en god årsag til ikke at vælge den? altså ingen form for netværk, og ingen opdateringer udgivet til modellen siden den kom frem, så altså ingen rettelser.

hvis du planlægger at købe køtilbuddet i elg. så melder flere butikker udsolgt af modellen, så måske også værd at tage med, hvis du ikke allerede har en reserveret til afhentning.
Af houb777
Hvad kan man helt præcis med Smart TV - for tænker at det måske er nogle ekstra funktioner som man aldrig får brugt? Med hensyn til 100 Hz og 200 Hz er der stor forskel mht. billedkvaliteten? hvor stor betydning har Hz for billedkvaliteten?
Af lgowner
houb777 skrev:Hvad kan man helt præcis med Smart TV - for tænker at det måske er nogle ekstra funktioner som man aldrig får brugt?
familiemæssigt,
- Så er der youtube funktionen som jo er tilstede. er man ikke til at kikke på youtube, så klart, så er det ligemeget.
- danske payperview net-services, altså leje af film med danske undertekster?
- diverse apps som for nogle kan falde i deres interesse. her bruges naked videos app en del istedet for pc'n så de fås på tv skærmen.
- webbrowser (måske lige en tand for langsom og ingen særlig flash på 2011 LG tv her)
- DLNA service, se film fra dit lagersystem/storage/nas. eller på nogle tv , del dit billed fra tv til andre enheder, så man altså ikke behøver være i samme rum som tv altid, hvis webtv ikke er tilstede.