Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tjuma
Halløj!

Jeg er netop kommet frem til, at jeg køber den nyeste Sony HX855.

Er dog kommet lidt i tvivl om størrelsen.
Udover selve størrelse på skærmen, har det så nogen betydning om det er 40 tommer eller 46 tommer, med henblik på billedkvaliteten?. Jeg sidder omkring 3 meter fra fjernsynet, og ved heller ikke helt om et 46 tommer bliver for stort (har et 37 tommer Samsung).

Nogen der kan kaste lidt lys over dette ? :)
Brugeravatar
Af MigSelv
46" er ikke for stort, nærmest tværtimod.
Af janbau
Nej ikke umilbart jeg skal selv op i min 46 47 Tommer næste gang .

Du får dog et dårligere billed på en større skærm ved Dårlig Sd Billedmatrialle .

Men er det Hd så er 46 Tommer Abselut minimum .

Jeg sider også ca 3 Meter væk og er ikke i Tvivl om jeg skal have en større skærm .

Og da det er en af Sony`" Topmodeller som leverer et flot billed og er god til at opskallere Sd Skal du vælg 46 Modellen ingen tvivl om det .
Af -jacob
jeg har i flere år siddet 3 meter fra en 46", og været tilfreds, selvom der stadig blev vist meget SD materiale. SD så godt ud, og HD var bare super!!
Nu har jeg skiftet 46'eren ud med en 55"HX923, på samme afstand, og det er ikke noget problem. Der er så også kommet flere HD kanaler i mellemtiden, men SD ser stadig fornuftigt ud.

Det er som om at mindre skærme ser mere skarpe og kontrastfyldte ud, hvor en større skærm er lidt blødere i billedet, men hvis du køber en god skærm, som HX855, og har et ordentligt kildemateriale, så kunne DU også nyde en 55" derhjemme. Så i dit tilfælde ville jeg uden tvivl vælge 46" og ikke 40".