Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
PRAD.de er ret vilde med ZR2440W, men U2412M skulle være lige en tand hurtigere, hvilket måske er værd at tage med, hvis man vil game. Panelet er ellers næsten ens i begge skærme. U2412M bruger LM240WU8-SLA2, mens ZR2440W bruger LM240WU8-SLA1. Selve styreelektronikken er selvfølgelig forskellig.
Af rudib
Hej azrael.

Nu har jeg prøvet at tygge mig gennem det tyske, puha det er godt nok længe siden :s
Men kan godt se summen at den får top karaktere dog ikke som gamer skærm hvilket heller ikke er formålet.

I spec på edbpriser har HP 6ms mod Dell's 8ms, er det en anden hastighed du tænker på?

Jeg er nødtil at spørge dig på forskellen på SLA1 og SLA2?? 1 og 2 generation måske?

Pfh tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan desværre ikke bruge opgivelserne i specifikationerne til at vurdere hastigheden på, da responstiden kun er opgivet for den hurtigste farveovergang og ikke som et gennemsnit eller en median. Dette udnyttes i meget udpræget grad til at booste specifikationerne og give et misvisende billede af perfomance. Der skal real life vurderinger til.
Brugeravatar
Af azrael
Snurrerundtlyd skrev:
rudib skrev:Nu har jeg prøvet at tygge mig gennem det tyske, puha det er godt nok længe siden :s
Samme test findes både på tysk og engelsk... 8)
Så hvis du er bedre til engelsk end tysk kan du bare bruge dette link:
http://www.prad.de/en/monitore/review/2 ... 2440w.html
Ja, sorry. Jeg glemmer ofte, at de har udvalgte tests på både tysk og engelsk, da jeg er i den heldige situation at kunne læse den tyske uden problemer ;)

I samme ombæring kan jeg nævne, at deres test af U2412M også findes på engelsk. Og så kan jeg selvfølgelig også anbefale den udmærkede test her på sitet.

Jeg er for øvrigt bange for, at jeg bliver svar skyldig mht. forskellen på SLA1 og SLA2.