Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael89
Godaften.

Mit Samsung LED tv på lidt over 2 år, vil pludselig ikke tænde. Jeg startede med at have problemer med det for 3 dage siden, hvor der var kommet et gråt område på skærmen på størrelse med en CD midt i underteksterne og så i går døde det helt, pludselig midt i en udsendelse gik fjernsynet ud og jeg har ikke kunne få liv i det siden :'(. Når jeg slutter strøm til fjernsynet står det kun og piver og siger klik, klik, klik og så sker der ikke mere. Jeg har søgt og søgt på google og har fundet frem til at fejlen skulle ligge i nogle defekte kondensatorer på power boardett, jeg har åbnet det men har ikke umiddelbart kunne se nogle "poppede" kondensatorer. Jeg har haft et øre nede ved power boardet når jeg der været strøm på for at lokalisere lyden og jeg syntes at kunne høre at lyden kommer fra en sort kasse på power boardet, men jeg skal ikke kunne vide mig 100% sikker da det er lidt svært at kunne lokalisere med det blotte øre.

Der er et billede af den sorte kasse her:
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/94/img0076sz.jpg[/img]

Modellen på TV'et er UE37B6050.
Af carljoe
Jeg har præcist samme problem med mit Samsung, som heller ikke kan tænde og som bare siger klik klik klik. Så følger lige med her.
Af noxity
Om det er relateret ved jeg ikke, men læste engang en tråd herinde hvor en person havde problemer med et Samsung tv der heller ikke ville tænde.

Han fandt en guide på nettet, som løste problemet.

Så vidt jeg husker så var det noget med de modstande (eller hvad de nu hedder). Det er de runde klodser. Her var nogle af dem stået af, som kunne ses ved at de bulede op i enden. Hans løsning var at købe nogle nye i en elektronikforretning til nogle få kroner, og skifte dem selv. En løsning der kostede under 50kr, men kræver lidt teknisk snilde.

Ved ikke om du har held til at finde tråden herinde, men der var også nogle billeder i så vidt jeg husker.

Hvis du er heldig, så er dit måske et problem af samme type, og så vil der være lidt hjælp at hente der.

Så i gang med søgefunktionen, måske ligger løsningen her allerede :)
Af Langvad
Hvis det bare siger klik og den blinker nede ved powerknappen, kan det godt være kondensatorerne der skal skiftes. Det gjorde jeg selv ved min og det virker fint nu.
Af Michael89
noxity - Tak for dit svar. Jeg har faktisk haft kigget på den guide på youtube, men jeg kan ikke se nogle poppet kondensatorer i mit tv, så det er nok ikke løsningen i mit tilfælde. Desværre.. :(

Langvad - Der er slet ikke lys i tv'et. :(
Af Rene
ved ikke om det hjælper, men prøv at tage stikket ud af kontakten et par minutter. set stikket i igen og prøv så at tænde det igen. det hjælper på sony modeller ved jeg. medmindre det er itu.
Af Michael89
Rene skrev:ved ikke om det hjælper, men prøv at tage stikket ud af kontakten et par minutter. set stikket i igen og prøv så at tænde det igen. det hjælper på sony modeller ved jeg. medmindre det er itu.
Det har stået en hel uge nu uden strøm, stadig det samme. Men tak for svaret :)
Af tge
de kan sagtens være defekte uden du kan se det på dem , nogle lækker lidt i bunden , og andre buler ud , men ofte er der ingen synlige tegn :-(

skift alle dem med en værdi over 470 uf (trykt på siden) , og ikke dem der sidder i højspændingsdelen , de er typisk mærket med 300-400 volt , er aldrig defekte og man skal holde nallerne fra dem , de kan give et godt rap.....
Af Allan N
Har det hjulpet på dit problem, eller har du ikke skiftet de kondensatorer over 470 uf.

Allan