Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej gruppe

Jeg har netop investeret i en ekstern HD der skulle bruges til mit elskede Panasonic Plasma tv. Men jeg er kommet i problemer. Jeg har prøvet at indstille harddisken både til windows og mac format og ren mac format, men i begge tilfælde vil tvét ikke helt kendes helt ved Disken. Jeg får dog meddelsen "USB enhed registreret" når jeg sætter den i og hvis jeg går ind i menuen for at formatere disken via tvét, Står der Goflex og jeg kan se sysinfo på harddisken, men der er "ingen enhed at formatere"! .... og jeg kan heller ikke afspille noget fra den "Ingen enhed isat"

ER der nogen herinde der kender det problem ? Er harddisken simpelthen større end tvét kan klare eller hvad er der galt?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af MigSelv
Menu>Indstillinger>Opsætning af optagelse>USB HDD Optagelse
I denne menu, vil navnet på din HDD være fremhævet i en gul linje. Hvis du trykker enter/ok på din remote, vil en formatering af HDD starte.
Husk, din HDD skal tilsluttes USB indgang på siden af tv'et ( USB 3 ).
Når en HDD er formateret til tv, vil den kun kunne bruges der ( som HDD optager ). Du kan ikke efterfølgende bruge den på pc, medmindre der her foretages en ny formatering.
Som medieafspiller vil der ikke være et problem, og HDD skal ikke formateres til tv brug.
Af Thomas1337
Hej

Den er også fremhævet i gul linje, og kan trykke info knappen for at se serienummer og 2,7 tb tilgængelig... men når jeg så gå hele formateringsmenuen igennem, så vil den ikke !!!!

Det var mit sidste desperate forsøg for at se om tvét ville acceptere den. Havde ikke planer om at bruge den til HDD recording, har jeg ikke haft brug for endnu..... længe leve genudsendelser ;)

Og som jeg skrev, så siger den USB enhed registreret (har prøvet både USB3éren til HDD og en af de andre USB indgange) men når jeg så går i menuen til SD-kort/USB skriver den gud hjælpe mig, "Ingen enhed isat" ... jeg er ny på dette forum og ved ikke engang om man kan smide billeder ind, hvis det skulle være til nogen hjælp. Men tak for svaret
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis du skal bruge den som medieafspiller, er du det forkerte sted.
Medieafspilning fra HDD foregår fra Viera Cast.
Du må derfor ikke formatere den til brug for HDD optager, så kan din pc ikke "finde" den, når du skal overføre filer til den fra pc.
Af Thomas1337
Hej igen

Tak for tippet, der havde jeg slet ikke været inde. Men det hjalp nu heller ikke. "Funktion ikke tilgængelig Tryk på OK for at se hvordan det fungerer"

Jeg må nok bare indse at jeg har købt den forkerte HD :(

Mvh

Thomas
Af Gonardo
Skriver Pana. at den kan klare 3Tb ?

Min Pana.V20 skriver max. 2Tb, har WD 2Tb og er snart fyldt op :)

Har set LG skriver max. 1Tb
Af Thomas1337
Gonardo skrev:Skriver Pana. at den kan klare 3Tb ?

Min Pana.V20 skriver max. 2Tb, har WD 2Tb og er snart fyldt op :)

Har set LG skriver max. 1Tb

Som en rigtig mand har jeg ikke kigget i manualen...... men gætter selv på at det er størrelsen der måske betyder noget. Læste fx på Seagatés hjemmeside at More and more products supports 2,2 tb og mere....... hvilket betyder at der er nogle der ikke gør ;( Nu har jeg slet ikke lyst til at kigge i manualen, da det vil irritere mig i al evighed hvis det står der ;) Ang. LG så har en kammi en 2 TB der både virker på hans LG plasma og på mit
Af Gonardo
Ok, tak for info ang. at 2Tb virker på LG :)
Kan du huske navnet på hans USB harddisk ?

Jeg har også et Sony i soveværelset, de skriver så vidt jeg husker også max. 2Tb og kan huske 6 eller 8 forskellige harddiske, så når den første er fyldt op køber man bare en ny og tilslutter ;)
Af Thomas1337
Gonardo skrev:Ok, tak for info ang. at 2Tb virker på LG :)

Jeg har også et Sony i soveværelset, de skriver så vidt jeg husker også max. 2Tb og kan huske 6 eller 8 forskellige harddiske, så når den første er fyldt op køber man bare en ny og tilslutter ;)

Jeg vender tilbage når jeg har fået modellen. Men nu må jeg også lige takke engang. Jeg har et Sony 32 lcd stående som jeg har arvet da den gamle lagde sig, det har jeg slet ikke tænkt på at teste........ så her vil jeg også vende tilbage med en melding om den skulle acceptere min 3 GB.
Af Thomas1337
Gonardo skrev:Ok, tak for info ang. at 2Tb virker på LG :)

Hej igen... fik prøvet min HD på sonyén men kunne ikke finde noget. Men den gode nyhed er at jeg har nogle oplysninger til dig. Det er en Verbatim 3,5" 2 TB usb 3.0 model 47659

mvh Thomas