Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej med jer - håber i kan hjælpe mig med mine lidt uforstående iagttagelser i elgiganten.

Mit problem er bare når jeg står som i dag i elgiganten og ser dem køre den samme scene fra en demo, så kører det bare mere flydende på ES 8005.... :o

Der kører i elgiganten, sikkert landet over, en demo med nogle højhuse med en masse glasfasader og nogle skibe osv. Når kameraet panorere forbi skibenes master eller flyver lodret ned mens der er fokus på højhusenes ruder, ja så kan jeg bare se at det ikke kører lige så flydende på VT50 som på Samsung (og LGs nye top model)

Er det lidt "kejserens nye klæder" med hensyn til plasma og dets uovertruffende billed kvalitet? lever billedet op til de specs plasmaet har?

Jeg er enig i at, specielt Samungs top model kører det vildeste lys show som kan virke lige lovligt voldsomt i et hjem og skide godt vedsiden af andre lidt mørkere skærme, men det jeg ikke forstår er det "hakkeri" jeg ser på VT50 når den panorere i demoen (nogle steder).

nogen forklaring eller er det kun mig der kan se det? :)
Brugeravatar
Af Inside
Det er den såkaldte soap-opera effekt du er faldet for på Samsung :)

Sætter du IFC (intelligent frame creation) på Panasonic VT50 vil du kunne lave samme effekt. Jeg kører selv med det på minimum, mere end det og det virker alt for unaturligt :) hvilket jeg synes det gør på Samsung
Af thoms
det er ikke lys showet du mener vel? det jeg ser og spørg tiol er små-hakken ved nogle elementer på skærmen når der panoreres (stolper, master og andre mindre objekter)

lidt 50hz agtigt, blot kun nogle steder på skærmen
Brugeravatar
Af Inside
Nej snakker om hakken i billedet :-)

Kan også være IFC er sat for højt op, og det du så oplever er fejl forudsaget af IFC.

Prøv at leg med indstillingerne nede i butikken
Senest rettet af Inside 16 maj 2012, 19:05, rettet i alt 1 gang.
Af thoms
ok super godt. jeg vil læse mere om IFC så.

Men er det ikke godt da?
har det minuser også som jeg ikke lige lægger mærke til?
Af Mysen
ja
Af pipper
Jeg har set det samme problem på diverse panasonic tv.

Jeg havde selv et og det skulle efter sigende være bedst til sport.
Men vorherre bevares - banderne der var i baggrunden i f.eks en fodboldkamp kunne den ikke vise når billede bevægede sig hurtigt. Når så billedet blev stille, kunne man se hvad der stod på reklameskiltene.
Af thoms
hvad mener du om det? kan det justeres til bedre billed?
Brugeravatar
Af MigSelv
pipper skrev:Jeg har set det samme problem på diverse panasonic tv.

Jeg havde selv et og det skulle efter sigende være bedst til sport.
Men vorherre bevares - banderne der var i baggrunden i f.eks en fodboldkamp kunne den ikke vise når billede bevægede sig hurtigt. Når så billedet blev stille, kunne man se hvad der stod på reklameskiltene.
Alle kredsløb til billedbehandling skal slukkes, så står alt snorlige, ingen hakken eller utydelig rulletekst.
Af thoms
jeg forstiller mig selv ligge bag skærmen med en bidtang... "red or blue wire?"

men det nok ikke sådan det forgår?
Af lennon
Modellen er lige blevet reference på AVforums.com .
Altså vurederes PanaVT 50 i 55" udgaven, som markedets absolut bedste billedperformer netop nu, - i følge en af nettets mest kritiske og kyndige testsites.
Af Jeden
Jeg har VT50 til at hænge på min væg. Den blev indviet igår aftes sammen med en ven med lidt bluray film.
Jeg vil ikke kalde mig ekspert indenfor området, men jeg synes selv jeg går en del op i det. Men jeg er så ovenud tilfreds med det. Det er et af de pæneste billeder jeg nogensinde har set. Og jeg kørte endda med thx profil og ikke en calibreret indstilling, som jeg også glæder mig til at prøve.
Desuden var jeg også lettet over hvor lydløst det var. Jeg er SÅ glad for det valg jeg tog. Jeg kan kun sige super SUPER tv.
Af PJ
Jeden skrev:Jeg har VT50 til at hænge på min væg. Den blev indviet igår aftes sammen med en ven med lidt bluray film.
Jeg vil ikke kalde mig ekspert indenfor området, men jeg synes selv jeg går en del op i det. Men jeg er så ovenud tilfreds med det. Det er et af de pæneste billeder jeg nogensinde har set. Og jeg kørte endda med thx profil og ikke en calibreret indstilling, som jeg også glæder mig til at prøve.
Desuden var jeg også lettet over hvor lydløst det var. Jeg er SÅ glad for det valg jeg tog. Jeg kan kun sige super SUPER tv.
Det tv må jeg have. Håber Rasmus snart får lavet testen færdig. Er det et 50", du har købt?
Af Jeden
PJ skrev:
Jeden skrev:Jeg har VT50 til at hænge på min væg. Den blev indviet igår aftes sammen med en ven med lidt bluray film.
Det tv må jeg have. Håber Rasmus snart får lavet testen færdig. Er det et 50", du har købt?
Ja det er 50". Og godt nok er det smag og behag, men Panasonic har endelig formået at lave et fedt design