Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kimnh
Hej alle sammen

Jeg står og skal til at investere i et nyt tv og har udvalgt tre mulige kandidater, med store individuelle forskelle.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre jeres mening om, hvad i ville vælge. Dog med argumenter ud fra billed,desing og funktionalitet mm.

De tre tv er:

Loewe connect id 46

B&O Beovision 10-46

Samsung ue55es8005

Jeg glæder mig til at høre jeres input og argumenter.

Mvh

Kim
Af Mysen
Du kan ikke forvente et objektivt indlæg med plusser og minusser, når du varierer feltet på den måde. Et B&O tv med antireflektivt filter koster 3x så meget som det Samsung, mens prisen på Loewe ligger ca i midten..

Pæn, pænere pænest.

Hvis du vil ofre pengene på B&O, så får du det ypperste indenfor design og LCD-billedkvalitet. Det er dog kun design og kvalitet, der adskiller det fra Samsung, og koreaneren har endda en større skærm.

Du bliver nødt til at overveje dit behov og dit prisniveau lidt mere. Hvor langt sidder du fra skærmen? Vil du imponere venner og familie eller er det egentlig bare vigtigere, at den har et godt billede, når du skal se biograffilm i stuen? hvorfor er det netop disse modeller, du har kigget på? (Jeg gætter på design)
Af Kimnh
Tak for svaret Mysen.

Design betyder selvfølgelig noget, men billedkvaliteten er også vigtig for mig.

Hvis jeg f.eks skal betale 56.000 for et Beovision 10, så vil jeg også være sikker på at det ikke bare er flot, men at det også giver et fantastisk billede.

Grunden til jeg vælger de tre er fordi jeg synes, at de dækker mange af mine krav. For at være ærligt har jeg en fordom i mit hoved, om at Samsung har det bedste billede, B & Os design er det flottest og at Loewe muligvis kan være den bedste blanding, dog uden at være sikker.

Derfor ville jeg gerne høre jeres mening, men jeg skal gerne give lidt flere informationer:

Afstanden fra tv-sofa er 3,5mtr.

Design har selvfølgelig en betydning, da tv'et står i stuen.

Derudover skal det primært bruges til at se film(hjemmebiografdelen er med harman kardon og JBL) og sport på.

Hvad angår prisen, så vil jeg selvfølgelig ikke betale 35.000 ekstra kun pga. designet der skal billedet også være fantastisk og gerne de andre modeller overlegen.

På forhånd tak

Mvh

Kim
Af Mysen
Billedet er ikke de andre overlegen. B&O er dygtige. men det er den generelle kvalitetsforskel, du betaler for og ikke kun billedet.

Du kan købe en Panasonic VT50y i 55 eller 65 tommer, hvis billedkvaliteten er det vigtigste. Den er bedre end Beo 10 på billedsiden, men det er naturligvis ikke samme klasse på hverken tv'ets byggekvalitet eller følelsen af fjernbetjeningen i hånden. Og du kommer til at bruge penge på ekstern lyd, hvis kvaliteten på denne skal følge med billedet.

Til gengæld er den som sagt BEDRE end Beo 10, og den er større. Det er heller ikke uvigtigt, når man skal nyde HD materiale..