Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af johnjohn17
Jeg står og skal bruge et TV til mit soveværelse/stue (bor alene), og har brug for noget hjælp.

Tv'et skal primært bruges til at se film/fjernsyn og spille PS3, desuden skal jeg kunne koble min PC til let da jeg også ser film og serier på denne måde, men regner med det kan lade sig gøre på alle nyere TV.

Jeg er ligeglad med 3D, så hvis uden er billigere er det det jeg foretrækker.

Som sagt er jeg parat til at bruge op til 7000, men det er absolut max og jeg går gerne under hvis der ikke er den store forskel i billedkvalitet fra noget billigere, jeg er ikke så god jeg kan spotte de helt små forskelle alligevel.

Håber i kan hjælpe, for jeg er efter 1 times forsøg på at finde rundt i diverse tests og guides på nettet helt lost.
Af Crille
Hej johnjohn17

Før vi kan hjælpe dig lidt mere kunne det være rart med lidt mere info om hvad du ønsker :) er vi over i plasma eller led? her er masser af træde her på siden som forklare forskellene på de to typer tv. Ser du evt meget sport ? og er du til soap opera efekt ( altså det meget flydende som ikke ser så liv agtigt ud ) ? eller er det lige meget :)
Af scaw
KDL 46EX723 i føtex til 5999 i denne uge.

Har modtaget købsanbefaling på denne side, der ligger en test og kalibreringsrapport på den.
Af johnjohn17
@Crille

Jeg har kun læst om forskelle på plasma og LED og set en smule i nogle butikker, men har ikke umiddelbart ret stor fornemmelse af hvad forskellene vil betyde for mig, så ret mig hvis jeg er helt galt på den her.

Jeg har vist nok fundet frem til at jeg ville foretrække LED som tingene ser ud lige nu, da jeg for det første ikke bryder mig om helt blanke overflader på tv/skærme fordi det kommer til at være i et meget velbelyst rum (min etværelses er velbelyst). Jeg er klar over kontrasten skulle være bedre i plasma,(så vidt jeg har forstået) men har aldrig rigtig været generet af kontrasten i mine LED skærme, heller ikke når jeg så film i HD og lignende.

Jeg ser aldrig sport, men ved ikke om det taler for eller imod mit valg :/