Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Jeg har længe luret her i forummet og fik efter lang tid endelig købt mit drømme tv - samsung ES8005 i en dejlig stor 46". TAK for alle de gode råd under vejs!
Når der fest i hjemmet er hurtig TV'et der bliver midtpunkt - det er dælme også lækkert :p

MEN..det er min første fladskærm og derfor har jeg to spørgsmål jeg håber at i kan hjælpe med.

1. Strøm:
Der står det er "A" ..hvordan skal det forståes?Hvor hvor meget koster det ca når der kommer en elregning hvis tv'et kører i aften-timerne og i weekenden lidt mere? Hvordan er forbruget at et tv som mit i forhold til de gamle "kasser" vi havde? Jeg havde en 32" philips. Vejede et ondt år og var stor som bare satans. Og slugte godt med strøm. LED'erne skulle være mindre sultne?
Jeg har ingen ide om det overhovedtet!

2. Mht til Kalibrering - Lige nu har jeg sat det på "Film", og kvaliteten er god
Der er en tutorial her på siden med kalibrerering - er det "film" indstilllingen eller en af de andre man bruger og så "overskriver" den så at sige? Jeg vil gerne se om jeg kan få billedet endnu bedre. Må dog indrømme at jeg er ret tilfreds.
Bare sjovt at se at de fleste programmer hvad enten det er MTV, DR, TV" etc, så er kvaliteten af billedet de sender generelt slet ikke noget der giver tv'et retfærdighed. Håber det ændrer sig i fremtiden.

TAK endnu en gang:o)

Venlig hilsen
Bloggy.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
46" modellen bruger 82 W som du kan se i vores anmeldelse. Du må selv regne sammen hvor mange timer du bruger den. Din elregning angiver din nuværende kWh-pris - så er set bare at gange sammen.

Hvis du har købt en anden størrelse, så skal du også lige gange en skaleringsfaktor på, så arealet passer - forbruget vil være proportionalt med skærmarealet.
Af bloggy
Tak for svaret Torben.
Det er jo godt nok ikke meget!
Hvor meget, sådan ca, brugte de gode gamle billedrørs-tv?
Jeg mener det er dælme mange timer der kan fyres af på et tv der bruger 83 W før regningen virkelig får et stort udsving.
Vildt det ikke bruger mere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen, så afhænger det jo af hvor stort et TV du havde stående. Mit gamle B&O på 28" brugte omkring 65W, så hvis du er skiftet fra noget tilsvarende, så sparer du ikke noget.

Du kan sammenligne effektforbrug på alle de modeller vi har testet her (kræver Flash):
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765
Af Skærmtrolden
Vi havde to billedrørs TV med lidt størrelse på: et28" B&O og et 32" Panasonic. Begge brugte ca. 70 watt.