Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkig efter nyt fjernsyn , 46"

Bruger pt. kun stueantenne, men vil nok snart have Boxer, inkl. HD-kanaler så DVB-T2 er et krav.
Derudover bruges fjernsynet til Billeder og film via DLNA samt til spil på PS3/Wii.

Jeg kan umiddelbart finde begge fjernsyn til ca. 11.500 /10.500 kr, selvom D7005 er lidt svær at finde, udover Fona.

Er der nogen der kender forskellene på de to fjernsyn, jeg synes ikke jeg kan se nogen voldsom forskel? Fjernsynts web-del kommer jeg nok ikke til at bruge, men er der forskel i hvor gode de er til DLNA afspilning/hastigheder med thumbnails etc.?
Jeg har ikke kunne finde noget om processor hastigheder nogen steder.
Forskel i responstid ved f.eks spil på PS3?

Er der nogen der har gode råd til valget? :-)
Af loland
Hvorfor alle de Samsung tv?? Hvad med de nye LG skærme i 47"? de er møg fede :)
Af MK
Hvis det er Samsung du helst vil have så overvej UE46ES6805XXE i Elgiganten, Der er dualcore processor ift UE46ES6535, til 11.980 (Elgiganten kører lige nu rentefri, så man kan tage betalingen over 10 eller 20 måneder, 100% rente/gebyrfrit).

Ellers så gør som loland siiger, kig på nogle af de nye LG, de er nemlig rigtig fede, og også med fede smart-funktioner.
Af paphjort
Ja, LG skærmene ser fede ud, men jeg har gode erfaringer med Samsung der har de funktioner jeg bruger. Lige hælder jeg mest til D7005. Den kan fås lidt billigere end de andre, kan (med lidt besvær) bruge hbbtv (det er lidt uklart men lyder som om Samsung har fjernet den mulighed i 2012 modellerne.

Er der nogen der har argumenter der kan bruges til at vælge mellem modellerne?
Som sagt så kommer jeg nok ikke til at bruge smart-tv delen, vil det så betyde noget at ES processorerne sikkert er hurtigere end D-modellerne ?
Af MK
Jeg har pt selv et 47lw980 (LG's sidste års topmodel i LED) Har haft testet samsungs 46ES8005 i ca 2 uger. Det jeg bed størst mærke i var de langt hurtigere Smart-funktioner.
Vil langt fra sige at smart-funktionerne er perfekte, men de er virkelig forbedret.
Streaming fra netværk, filmleje osv er en langt større fornøjelse med de hurtigere hastigheder, vil sige at det rent faktisk er det eneste jeg savner lidt nu ift. min LG.

Jeg tror umiddelbart personligt at jeg havde valgt de nye modeller, og havde helt klart gået efter et tv med dual-core (med baggrund af at du vægter smart-funktioner rimelig højt.)
Der en stor forskel fra deres D-serie til Deres nye ES-serie fra 6805 og op når vi snakkere hastigheder på brugen af smart-funktionerne.
Samsung laver nogle ret fede skærme, synes bestemt det er blevet bedre end sidste år.
Angående hbbtv tør jeg ikke lige sige om samsung har fjernet funktionen, men du kan da prøve og ringe til samsungs tekniske support og høre.
Af kennethm
Jeg tror umiddelbart personligt at jeg havde valgt de nye modeller, og havde helt klart gået efter et tv med dual-core (med baggrund af at du vægter smart-funktioner rimelig højt.) Der en stor forskel fra deres D-serie til Deres nye ES-serie fra 6805 og op når vi snakkere hastigheder på brugen af smart-funktionerne. Samsung laver nogle ret fede skærme, synes bestemt det er blevet bedre end sidste år.
Ikke for at gå helt off-topic og danne en ny tråd i denne tråd, men har startet en tråd der hedder sammenligninger af Samsungs modeller, hvor jeg søger information henholdvis med forskellen mellem d7005 og es7005, kunne jeg få dig til at byde ind derinde da du virker til at have viden om disse skærme?