Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Heikoheiko
Hej

Jeg synes det er en stor tv-jungle derude, skal have købt mig et tv, men hvilket? :) Har et budget på 10.000 kr, og kravene er godt billede, omkring 46", lavt energiforbrug (energiklasse A), og så den kan optage via USB (er det ikke PVR?), kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg synes ikke rigtig at kunne finde et passende...
Af Mysen
Hvad mener du med passende? Der er masser fjernsyn på 46", der bruger lidt strøm.

Tag et kig på testsene af nogle af de LED-modeller, der har været på bænken herinde...
Af Heikoheiko
Har kigget en masse, men synes ikke rigtig at kunne finde et match desværre...
Af Mysen
Det er fordi, du kun kigger på de dyreste/ nyeste.
Der er masser af mellemprismodeller, der også understørrer PVR. Et lavt strømforbrug kommer fra LED-modellerne, og så er det bare at finde en af disse.

Fra Sony: EX723, HX723, HX823, NX723

LG har 47LW550 eller LW650

Samsung har D6505 eller ES6710

Panasonic, Philips og Sharp har også et par modeller, der har lavt strømforbrug.

Jeg ville nok kigge på Sharp LC-46LE831, hvis jeg skulle vælge et tv med lavt strømforbrug. Eller rettere, jeg havde accepteret de 3-400 kroners årlige ekstraomkostning i strøm og købt en 50" GT30y plasma fra Panasonic, PZ950 fra LG eller .PS51D8005 fra Samsung.
Af Heikoheiko
Hej, tak for svar... Sharp LC-46LE831 bruger 111 W, det er dobbelt så meget som andre LED-modeller jeg har set, men den ser ellers fin ud.
Af Mysen
Jeg ved ikke, hvor du har det tal fra, men du må ikke kigge efter specs, for du vil alligevel aldrig kunne blive tilfreds med ud-af-boksen undstillingerne. LE831 bruger rigtigt nok lidt mere strøm end de allermest strømsvage, men kalibreret, dvs. med det mest korrekte billede, så bruger LE831 69kW i timen. Der er kun ca. 15 kW fra de bedste, og det giver et årlig merforbrug på ca. 20kWh eller 40 kroner, hvis du tænder det 4 timer om dagen.

Hvid du ønsker det ALLERBEDSTE for naturen, så køb en af de LG'er jeg har nævnt eller en Philipsmodel. Men gør det for din grønne samvittighed og ikke for pengenes skyld.