Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jan2000
Hej

Jeg har lidt problemer med at få mine Sonos højtalere til at virke via de analog stik. Har brugt noget der hedder av2 component / video.

Kan desværge ikke finde ud af at ligge billeder på her.

Har også prøvet at bruge headphones udgangen og her virker det fint, dog kan lyden ikke blive særlig høj. Burde jeg ikke kunne bruge den Analoge udgang (R / L). Jeg har kun denne av2 udgang hvor jeg sætter et kabel på (adapter ting) som giver flg. muligheder (Pr, Pb, Y/V, R og L).

Er det evt. noget på tv´et jeg skal aktiverer, der står desværre ikke meget i vejledningen om dette.[/img]
Af hkknudsen
Jeg går ud fra det er sådan en scart-adapter du bruger ? Jeg mener de kan være enten til input eller output, jeg har ihvertfald haft en hvor man kunne switche mellem de tilstande. Mon ikke din er til input til tv'et ? Blot et gæt.

Alternativt kunne du måske købe en lille optisk->analog konverter (hvis du har digital udgang), men så tror jeg du mister muligheden for styrkeregulering via tv'et.
Brugeravatar
Af radiomand
AV 1 Scart (video+lyd in/out, RGB in, Q-link) (bag)(via adaptor).
AV 2 in (Composite video + lyd eller Component video + lyd) (bag)(via adaptor).
Af flatnesdam
Som Radiomand og andre påpeger kan du ikke hente lyd ud af AV2, da det kun er en indgang. Du er nødt til at bruge AV1 via den rette adapter, eller hovedtelefonudgangen.

Har du skruet helt op for lyden på hovedtelefonudgangen for at få maksimal lydstyrke?
Af jan2000
Har du skruet helt op for lyden på hovedtelefonudgangen for at få maksimal lydstyrke?
Det har jeg faktisk ikke tjekket, dem må jeg prøve.

Mht. av1 må jeg se om jeg kan finde den rigtige adapter. Er ny i det her da min gamle skærm kun havde analog ud og ind, så det kunne jeg lige finde ud af.

Tak for jeres svar, jeg prøver om det vil lykkes for mig.