Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toyota
Hej folkens skal have et nyt tv og er lidt i tvivl,

valget stor mellem et 50" GT30 og det nye 50" ST50

GT30 kan man få til 6999kr og ST50 til 10999 kr

jeg har hørt at ST50 er en lille smule bedre end GT30

man ved ikke om forskellen er de 4000kr værd hvis der

er nogen det kender lidt til det to modeller og kan

hjælpe mig med at vælge så må i gerne skrive..tak :)
Af flatnesdam
Til de nuværende priser ville jeg helt sikkert vælge GT30. Jeg har set de 2 skærme side om side, og forskellen er ikke så stor, at jeg ville give 4000 ekstra for ST50. Det er primært på kontrast at ST50 har en fordel.

Når prisen på ST50 falder i løbet af nogle måneder kan tingene se anderledes ud.
Af Sloth
flatnesdam skrev:Til de nuværende priser ville jeg helt sikkert vælge GT30. Jeg har set de 2 skærme side om side, og forskellen er ikke så stor, at jeg ville give 4000 ekstra for ST50. Det er primært på kontrast at ST50 har en fordel.

Når prisen på ST50 falder i løbet af nogle måneder kan tingene se anderledes ud.
Svært spørgsmål ved jeg godt.
Men hvor meget skal det falde før det ser anderledes ud.
ST50 kan købes til 9999,- så der er "kun" 3000,- i forskel.
Af Uffesan
Jeg står i akkurat samme situation. Jeg bestilte et 50gt30 ved elgiganten for en uge siden(kunne ikke lade være til 6999 incl fragt), men har sidenhen afbestilt for at bestille 50st50.

Det skal siges jeg har ikke set skærmene, men ud fra hvad jeg har læst(nyt panel/bedre sort) og det faktum at ST50 er uden blæsere!, med wifi og flot design, gør at jeg ser ingen grund til at købe gt30. Jeg har heller ikke brug for DVB-S.

Venter måske lige en måned for at se om ST50 ikke falder i pris.
Af Mysen
Det gør den sikkert. Den er allerede faldet til 10 kilo.

Men du kan ikke bestemme, om den har bedre design end GT30, hvis du ikke har set den. Jeg tror, det er nogenlunde det samme design, mens jeg til gengæld er overbevist om, at den har nogle plasticelementer, der gør det til en mellemprismodel, når de nu har valgt ikke at kompromittere billedkvaliteten.
Af Voight
Toyota skrev:Hej folkens skal have et nyt tv og er lidt i tvivl,

valget stor mellem et 50" GT30 og det nye 50" ST50

GT30 kan man få til 6999kr og ST50 til 10999 kr

jeg har hørt at ST50 er en lille smule bedre end GT30

man ved ikke om forskellen er de 4000kr værd hvis der

er nogen det kender lidt til det to modeller og kan

hjælpe mig med at vælge så må i gerne skrive..tak :)
Hej du!.

Jeg er så den heldige ejer at en TX-P55ST50Y hvor jeg må indrømme at den kører super! Som de andre siger, for den fantastiske anmeldser online, og da jeg selv er inde for radio / Tv branchen, kigger jeg tit på de forskellige modeller fra Panasonic. Det der talte for ved mit køb, var det nye design, men også de muligheder inden for SmartViera som er kommet i de nye modeller, så som internetbrowser.
Af Uffesan
Mysen skrev:Det gør den sikkert. Den er allerede faldet til 10 kilo.

Men du kan ikke bestemme, om den har bedre design end GT30, hvis du ikke har set den. Jeg tror, det er nogenlunde det samme design, mens jeg til gengæld er overbevist om, at den har nogle plasticelementer, der gør det til en mellemprismodel, når de nu har valgt ikke at kompromittere billedkvaliteten.
Ved ikke om det var til mit indlæg. Men er opmærksom på den er faldet til 10k, men vil jo gerne have den kommer lidt tættere på gt30 niveau ;)

Jeg vil nu trods alt mene at jeg kan vurdere om jeg syntes gt30 eller st50 har det pæneste design ud fra et billede
Af flatnesdam
Design er jo en smagssag, men jeg vil anbefale at se de to modeller i virkeligheden før man bedømmer designet.

Hvis man går efter ST50 går der nok et par måneder før prisen er faldet væsentligt. Når forhandlerne er over den værste nyhedsinteresse er de nok mere tilbøjelige til at sænke prisen.
Af Toyota
Jeg har bestemt mig for en gt30 der jeg får rigtigt meget billede får pengene og bedre kalibrerings muligheder.. :)
Af Mysen
Uffesan skrev: Jeg vil nu trods alt mene at jeg kan vurdere om jeg syntes gt30 eller st50 har det pæneste design ud fra et billede
Det er muligt, du kan, men jeg kan ikke. Jeg er flere gange blevet overrasket, når jeg har set tv'ene live. For nyligt troede jeg LG's nyeste modeller havde det yperste design, men det var kun indtil jeg så dem live. Panasonics DT50 var til gengæld overraskende nydelig. Sidste år syntes jeg at Samsungs D8005 lignede plastic irl, selv om den er lavet af alu.

På et billede ligner det alu.