Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rune
Nogen der har nogle erfaringer med denne skærm? overvejer at udskifte min 2005fpw til samsung 226BW.

et par spørgsmål og tvivler. på papiret ser den jo super lækker ud (og gør designet fandme os :D)
22", 2ms og 1:1000 contrast (1:3000 med det der super "uægte contrast")

2005fpw'en på papiret 20,1", 16 MS og 1:600 contrast

min nuværende og det min næste skærm skal bruges til er i følgende prioritet:

50 % Xbox 360 gaming (gennem vga)
25 % PC gaming
15 % DVD Film
10 % Surfing og lir
:)

kunne være rart hvis nogen har denne skærm kunne komme med lidt indtryk af skærmen og endnu bedre hvis man har prøvet både min nuværende skærm og den nye samsung 226BW :)
jeg er især interreseret i om den har mulighed for aspect, 1:1 og fill som 2005fpw når skærmen kører i non native opløsning. derudover er jeg interreseret i at høre lidt om erfaringer med input lag og ghosting og dens black level (brightness) og whitelevel(contrast) indstillingsmuligheder, da xbox 360 via vga uden en ordentlig omgang WBADJUST i factory menu på min 2005fpw bliver udvasket.

kommer der evt en anmeldelse af skærmen?
Af Toranaga
Hvis du kører 1280-1024, så strækkes billedet til hele skærmen. Vil du indgå dette skal du vælge det i grafikkort driverne.

Jeg syntes billedet på skærmen er OK, men ikke ret meget bedre end min tidligere Samsung 913n (TN). Jeg byttede til Dell 2007wfp og det er jeg meget glad for at jeg gjorde.

Ang. Xbox, så bemærk at den som udgangspunkt leverer et væsentligt ringere billede (rent farvemæssigt) via VGA end via component RGB.
Af Rune
ok tror jeg beholder min 2005fpw et år mere og se hvad der derefter er kommet på markedet :)

med henhold til at vga leverer dårligere farver er ikke korrekt :) du kan sagtens få ligeså contrastfulde og mørke farver med vga kablet som du for med component.
hvis du har planer om at spille 360 på din 2007fpw skal du ind i service menuen og indstille brightness (også kaldt black level) og contrast (white level) derinde.

sådan gøres det på min 2005fpw:

- lav et billede på 1280x720 i photoshop som er 100% sort.
- lav et billede på 1280x720 i photoshop som er 100% hvid.
- installer media player 11 så du kan streame fra din pc til din xbox 360.

- stream så det 100% sorte billede til picture viewer i xbox 360'en.
- tænd monitoren med service menu'en aktiveret (på 2005fpw holder man + og menu knappen inde som man trykker på power knappen)
- gå ind i service menu
- vælg wb adjust (brightness/black level er nu justeret korrekt)
-stream det 100% hvide billede
- vælg wb adjust (contrast/white level er nu justeret korrekt)

dit billede skulle nu være farverigt og sort er ikke mere grå når man bruger vga kablet:)

sådan gøres det på 2005fpw man kan helt sikkert gøre det samme på 2007 men menuen og måden det gøres på kan være lidt anderledes men nu har du en ide om hvordan det fungerer hvis du bruger en xbox 360 på din 2007fpw ;)
Af Toranaga
Jeg spiller kun Xbox360 på min 100" ;)