Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
edinger skrev:Så ingen sviner. Blot en sørgelig konstatering og et udtryk for en personlig frustration.
så skal du lade være med at kommentere og læse indlæggene, så bliver din fustration jo begrænset og du kan fortsætte med at have en god dag. så. at tage det første skridt imod at være konsekvent og lade være er skridt 1.
Af xcardman
kanutt1 skrev:http://www.techradar.com/reviews/audio- ... cleContent

Sounds great...
nu er det så bare ikke en 960 model på denne tråd

der kommer en anmeldelse har på siden af den model senere

men viser tydelligt problemet med sort på et tv med led local dimming

strong example of the 47LM960V's black level problems can be seen with Chapter 12 of the final Harry Potter film. This is an exceptionally dark scene that seems almost tailor-made to catch TVs out, and catch the 47LM960V out it certainly does. During the opening shot of the chapter, showing Voldemort's army assembled on a hill above Hogwarts, it wouldn't be an exaggeration to say you could barely see any picture at all on this LG set.

With local dimming off the screen just looked like a grey cloud with some faint blobs in it that were supposed to be faces. Yet with local dimming on, while the greyness subsided and a blacker black colour appeared, the image still didn't appear to actually have any significant amounts of content - presumably as the local dimming/Nano tech combination wasn't subtle enough in its light delivery to retain shadow details in anything like the quantities a flagship TV should
Brugeravatar
Af MigSelv
xcardman skrev:
kanutt1 skrev:http://www.techradar.com/reviews/audio- ... cleContent

Sounds great...
nu er det så bare ikke en 960 model på denne tråd

der kommer en anmeldelse har på siden af den model senere

men viser tydelligt problemet med sort på et tv med led local dimming

strong example of the 47LM960V's black level problems can be seen with Chapter 12 of the final Harry Potter film. This is an exceptionally dark scene that seems almost tailor-made to catch TVs out, and catch the 47LM960V out it certainly does. During the opening shot of the chapter, showing Voldemort's army assembled on a hill above Hogwarts, it wouldn't be an exaggeration to say you could barely see any picture at all on this LG set.

With local dimming off the screen just looked like a grey cloud with some faint blobs in it that were supposed to be faces. Yet with local dimming on, while the greyness subsided and a blacker black colour appeared, the image still didn't appear to actually have any significant amounts of content - presumably as the local dimming/Nano tech combination wasn't subtle enough in its light delivery to retain shadow details in anything like the quantities a flagship TV should
Smiler i mit stille sind.
Og det er så det, man kalder for perfekt sort. Som at lukke øjnene i et mørkt rum, her ser man så heller ikke noget. Er jo en skam, for sort i en film og et mørkt lokale, indeholder jo som oftest en masse information. Hvad er det nu man kalder den teknologi, som mestrer opgaven..... Er det ikke plasma, og senere når oled introduceres rigtigt, og som har mere til fælles med plasma end led belyste lcd tv.
Af kanutt1
This is really simple, all backlit LED's have black crush where they lose the details in the shadows, it's a black blob of nothing. The black level has never been lower than 0.03 with light elements in the frame on any back lit LED.
Having no picture on doesn't mean the screen can show perfect black at all. The best new edge lit LED this year is at 0.08 whereas the calibrated D8005 had 0.03, equivalent the black level of the C650, a 3 year old LCD from Samsung. It seems like they have focused on color accuracy instead of black level this year. The problem is that a LCD will never go below 0.01 in terms of black level unless they introduce the Sharp Elite from the states which is the best LED ever with the most dimming zones. It still suffers from black crush, wrong colors, bad viewing angles and so on and so forth.

Anyway there hasn't been a better reviewed television than the VT50 since the Kuro KRP-500 in 2009 which is still this site's reference TV along with avforums, avsforums, highdefjunkies, hdtvtest.co.uk etc etc. I'll take professional calibrators measurements and knowledge over one persons opinion particularly since it has been years since a television of this years Panasonics quality has been in store.
Every television last year was average and it was just a matter of preference whether or not you ended up with LED or Plasma, the blacks were not that different, the colors were off for the most part excluding a couple of models, green blobs, clouding, jerky movement, bleeding, buzzing etc etc.

It's really not hard to see either, anyone can enter their local Elgiganten or whatever store you have down there in Denmark, go up to the VT/GT50 from the side when it's on THX Cinema/bright mode and watch the correct picture for the first time in years.
There hasn't been one customer in our store that hasn't agreed after looking at it that it's way better than anything we have hanging close by, the PM670, ES8005, LM760, ES8005 Plasma LM960, ES6805 etc etc.

We got burn-in on the VT50 after a week of displaying the TV2 Premier League logo when it was on THX Bright mode, so break in time is adviced or switch to THX cinema mode and switch signals every now and then
Af jones31
MigSelv skrev:
jones31 skrev:Godt nok lidt en børnehave det her :-)

LGowner har jo ret på mange punkter i det han siger. Panasonic laver gode skærme ja og synes kun det er deres gt50 og vt50 der gør det godt, deres design er en skuffelse synes jeg, men de slår ikke flagskibet lm960 fra LG, som virkelig har super billedkvalitet og bedre sort niveau end plasma skærmene har. Samtidig noget af det lækreste design.

Det her forum burde næsten hedde panapanels, da det åbenbart kun er panasonic der dur.

GT50 er bedre billedmæssigt end 760, men ikke så der er kæmpe forskel, samtidig er deres smart del jo ikke meget værd. Der er samsung og LG langt bedre på det punkt.

Folk har lov til og have deres meninger om hvad man synes er bedst i stedet for at svine folk til.
Og hvor forefindes der en test af lm960, der underbygger påstanden?
LG760T ( som indlægget oprindeligt drejer sig om ) har langt fra bedre sortniveau end Panasonic ST50/GT50/VT50.
Målingen af sortniveau på LG'en, her på sitet, viser 0,08 cd/m2. En måling af VT50 ( samme resultater er opnået på ST50/GT50 ) på HDTVTest viser, at sortniveauet ( ved total sort skærm ) er 0,009 cd/m2. Samme måling foretaget med ANSI Checkerboard ( sort/hvide felter ), viser et niveau på 0,012. Ved total sort skærm, begge producenter, er LG faktor 10 dårligere.

Kan du se mig skrive at lm760 har bedre sortniveau end gt50 nogen steder?????
Af jones31
Perinho skrev:Hej igen,

Tak for alle jeres indlæg og feedback!

Efter at have læst dem alle og været nede og kigge på 50GT50 idag, så er jeg ret solgt og overbevist om at det bliver mit valg.
Jeg har envidere læst en test på WhatHiFi og der bliver den jo skamrost :) Jeg fik tilbudt det til en god pris, så der vil med vores fjernsynskiggeri, gå virkelig mange år, før end vi ville vinde noget ved at have et LED, ift. strømforbruget og prisforskellen på LG.

Hvis jeg er heldig, lander det i butikken den 7.5 :)

Kig forbi giganten, så skal du få skærmen til 12000,- :-)
Brugeravatar
Af MigSelv
jones31 skrev:
MigSelv skrev:
jones31 skrev:Godt nok lidt en børnehave det her :-)

LGowner har jo ret på mange punkter i det han siger. Panasonic laver gode skærme ja og synes kun det er deres gt50 og vt50 der gør det godt, deres design er en skuffelse synes jeg, men de slår ikke flagskibet lm960 fra LG, som virkelig har super billedkvalitet og bedre sort niveau end plasma skærmene har. Samtidig noget af det lækreste design.

Det her forum burde næsten hedde panapanels, da det åbenbart kun er panasonic der dur.

GT50 er bedre billedmæssigt end 760, men ikke så der er kæmpe forskel, samtidig er deres smart del jo ikke meget værd. Der er samsung og LG langt bedre på det punkt.

Folk har lov til og have deres meninger om hvad man synes er bedst i stedet for at svine folk til.
Og hvor forefindes der en test af lm960, der underbygger påstanden?
LG760T ( som indlægget oprindeligt drejer sig om ) har langt fra bedre sortniveau end Panasonic ST50/GT50/VT50.
Målingen af sortniveau på LG'en, her på sitet, viser 0,08 cd/m2. En måling af VT50 ( samme resultater er opnået på ST50/GT50 ) på HDTVTest viser, at sortniveauet ( ved total sort skærm ) er 0,009 cd/m2. Samme måling foretaget med ANSI Checkerboard ( sort/hvide felter ), viser et niveau på 0,012. Ved total sort skærm, begge producenter, er LG faktor 10 dårligere.

Kan du se mig skrive at lm760 har bedre sortniveau end gt50 nogen steder?????
Har jeg da skrevet det nogen steder?
Jeg beder dig underbygge din påstand, omkring den model du nævner. Det er det eneste direkte, der bliver skrevet til dig.
Af fredizy
jones31 skrev:
Perinho skrev:Hej igen,

Tak for alle jeres indlæg og feedback!

Efter at have læst dem alle og været nede og kigge på 50GT50 idag, så er jeg ret solgt og overbevist om at det bliver mit valg.
Jeg har envidere læst en test på WhatHiFi og der bliver den jo skamrost :) Jeg fik tilbudt det til en god pris, så der vil med vores fjernsynskiggeri, gå virkelig mange år, før end vi ville vinde noget ved at have et LED, ift. strømforbruget og prisforskellen på LG.

Hvis jeg er heldig, lander det i butikken den 7.5 :)

Kig forbi giganten, så skal du få skærmen til 12000,- :-)
Hvilken afdeling af Elgiganten skal man kigge forbi for at kunne få skærmen for kr. 12.000? :p