Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
Esbjørn skrev:Jeg tror nu hellere, jeg vil købe mit TV i Danmark alligevel. Tanken om at skulle sende et 55" LCD til Belgien pga. en mulig garantisag er ikke rar. Min forhåbning var blot, at den fri konkurrence kunne trække prisen ned. Mit rationale var, at LG nok stadig tjener penge på deres US-model og at ingen i Europa får lov til at tjene 50% på et tv (i ret lang tid). :D
LG i Danmark sidder og tjener det lige nu, så jo, der er nogen som tjener på det. men jeg ved ikke om det kun er elgiganten som scorer kassen her, eller om LG Danmark også tager røven på andre forhandlere i samme omfang.
Af kennethm
men intet værd i europa på grund at tuneren ikke er kompatibel, og tror ikke den er billig at få sejlet/sendt til europa.

kik på de belgiske sider, der er de nye LG skærme også billige og kompatible med vores tv signaler (skriver andre).
Tro mig, jeg har overvejet det kraftigt! Har en kollega der kan tage tv'et med fra tyskland da han bor der, så jeg kunne få sendt et hjem til ham fra østrig da de er billige på ebay har jeg set. Men som der også bliver nævnt, så holder jeg mig til dk i frygt for en garanti sag, gider ikke tænke på fragtproblemer mht. Et nyt tv hvis der skulle ske en skade, ihvertfald ikke så store fragtproblemer.

Tror bare jeg er nød til at bede en bøn til LG om at de sænker prisen drastisk indenfor en 3 måneders tid, og så bare vente spændt.

Et hurtigt spørgsmål, jeg har kigget meget på LG 55" lw980, men aldrig set den performe live, er der nogle der har erfaringer med den kontra de nye LG skærme såsom hvis den var oppe imod en LG lm670 eller sådan?
Har som sagt kun set lm760 og opefter, live, og er helt vild med 760'eren men mht. Billedekvali og passiv 3d, er der så stor forskel på lw980 og de nye? Smart delen er ligegyldig nemlig men vil have passiv 3d samt suveræn billedkvalitet!
Af lgowner
kennethm skrev: Et hurtigt spørgsmål, jeg har kigget meget på LG 55" lw980, men aldrig set den performe live, er der nogle der har erfaringer med den kontra de nye LG skærme såsom hvis den var oppe imod en LG lm670 eller sådan?
Har som sagt kun set lm760 og opefter, live, og er helt vild med 760'eren men mht. Billedekvali og passiv 3d, er der så stor forskel på lw980 og de nye? Smart delen er ligegyldig nemlig men vil have passiv 3d samt suveræn billedkvalitet!
anmeldelsen af 760 nævner vist en lw980 og at man stadig får lidt mere på en 760 udover billed som vist skulle være på lige fod med 980 selvom det er localdimming er billed vistnok bedre overall.

men check anmeldelse her på siden igen. jeg ville nok vælge 760, hvis jeg kunne købe nyt tv igen i år :)

lw980 er nok en del bedre end 670 serien.
Af kennethm
anmeldelsen af 760 nævner vist en lw980 og at man stadig får lidt mere på en 760 udover billed som vist skulle være på lige fod med 980 selvom det er localdimming er billed vistnok bedre overall.

men check anmeldelse her på siden igen. jeg ville nok vælge 760, hvis jeg kunne købe nyt tv igen i år

lw980 er nok en del bedre end 670 serien.
Har skimtet den igennem lige kort, og kan godt se at især 3d delen er forbedret pga den nye 3d algoritme LG har skabt, hvilket betyder meget da jeg ofte vil bruge det passive 3d system.
Billedkvalitetsmæssigt kan jeg ikke lige se der står skrevet noget om at den er bedre en lw980, men jeg så 760'eren live som sagt, og hold da op hvor var jeg solgt. Det var det flotteste billede jeg havde set (den afspillere selvfølgelig en bluray Ray film) men det var en kanon flot hd kvalitet hvilket tv'et også oftest vil blive brugt til da jeg kun ser bluray film, og spiller ps3 på den.

Må vel bare vente spændt på et prisdyk.
Jeg er nu ikke så sikker på det med at lw980 er meget bedre end lm670, for så vidt jeg kan læse mig til så er 670'eren blot 400hZ fremfor 760'eren der har 800hz. Rammen er lidt anderledes men synes ikke jeg kunne se flere billedemæssige ændringer, eller er det bare mig? [/b]
Brugeravatar
Af Koluda
Jeg er også meget i tvivl, mellem LG 670 - LW980

Vælger jeg LW980 får jeg den bedste hardware, vælger jeg 670 så får jeg bedre software.

Men hvad ville det bedste valg være, hvis LG ikke sender opdatering til LW980, så er man jo lidt strandet der.
Af janbau
Jeg tror den er god nok Lg 620 var oppe på 10000 kr igen kortvarigt . nu står den til 8400 + fragt .

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2796801/ ... ign-Priser

Kan også se at de Har Lg nye 50 Plasma Topmodel LG 50PM970T til en pris af 13000 kr
http://www.dustinhome.dk/product/501062 ... ider_dacsa

Andre Nye LG Plasma 2012 Modeler Priser
http://www.dustinhome.dk/group/20674/50-eller-mere/

Så jeg er rimelig sikker på at den model du søger også nok skal komme med en god pris . Jeg venter selv på en god pris på LM660T eller tisvarende da denne model jo findes i 4 modeller . Koster stadig 12000 Hos Bilka og Lm 620 t til 10000 Kr ( Som kun er et spørgmål om tid så falder den også i pris her )
kennethm skrev:
Så ser det ud til at 620 eren kan købes for kun ca 8000 Kr . Ja som det ser ud er priserene hvis alderede begyndt at falde på de billigere modeller .

Tror også det er nødvendig for at Lg kan sælge men 8000 Kr for et 2012 model 47 Tv er vel også billig nok .

Jeg er da selv lidt fristet af især prisen men skal dog så ud og finde ud af hvad den LG Magic Remote koster . Men håber dog stadig på at LG 47LM660T eller en af de andre som denne falder til 9000 10000 kr hvad de også bør gøre .

LG 47LM620T 47" LED 8090 kr http://www.dustinhome.dk/product/501062 ... ed-full-hd -3d/? csref=Prisjamforelse_Pricerunner_21328
Forhulen deres prisforskel er åndssvag, fra 47-55" stiger den med 8000,- det er ihvertfald forkert!
Så er deres 47" et kampagne tilbud hvor der skal slåes til med det samme!
Venter bare ihærdigt på at deres 760 model falder i pris, men der går nok nogen tid desværre!
Af PhilipChrs
Er der nogen der ved om der er en forskel i responstiden på LM760 og LM670?
Af kennethm
Nu er jeg da først rigtig kommet i tvivl om tv valget efter jeg så det link til dustinhome vedr. Deres plasma tv. Har ikke set LG's plasmaer endnu, men deres topmodel pm970 lyder lovende.
Er dog selvfølgelig ærgelig over dee ikke er passiv 3d, men hvis den kan hamle op med Panasonics gt&vt50 på billede og 3d, men er billigere, så var jeg klar til at hoppe på den. Vil dog stadig helst have en LG lm760 i 55" men prisen er alt for høj til det overhovedet bør overvejes endnu!
Synes virkelig de danske priser er gået amok denne gang.

Er der nogen der har set LG's 2012 plasma tv i aktion som kan give noget feedback på om det kan hamle op med deres led skærme?
Af janbau
Ja jeg synes også at Lg Priser især på deres Led skærme er alt for høje , sjovt nok er deres Plasma Priser Ok . Og venter ogse spændt på en test af deres topmodel , Der loves jo meget gode tal for Sort da deres panel skule være væsenligt forbedret i forhold til sidste år.

Er du meget intreseret i 3 D er valget vel egenlig lige til Så er det Lg Led Du skal gå efter .
Er det Sublim Billed Kvalitet og ser du mange Bluray Film og Sport er det Plasma da Sortiveuet og Den Hurtige opdatering af Billed .

+ at du får mere Skærmstørelse til en billigere penge .

Jeg vel mene at tiden er løbet Fra aktiv 3 D men her er Plasma også bedst .

Minuser Ved plasma er vel en lidt støre strømregning .

Og Så Er Lg Nye Plasma skærme Flotte at se på ikke sandt .

JA det er ikke nemt at købe ny Fladskærm da der er en del ting som man skal overveje inden købet .

Men på den anden side tror jeg også man skal lade være med at lade sig Forblinde for meget ang Billedkvalitet da jeg egenlig ikke tror at man kan se det når man nu har fået det nye Husalter hjem i stuen .

Led eller Plasma billedkvaliteten er høj på de lidt dyere Serier uanset mærke nu til dags .
Af kennethm
Er du meget intreseret i 3 D er valget vel egenlig lige til Så er det Lg Led Du skal gå efter . Er det Sublim Billed Kvalitet og ser du mange Bluray Film og Sport er det Plasma da Sortiveuet og Den Hurtige opdatering af Billed .

+ at du får mere Skærmstørelse til en billigere penge .

Jeg vel mene at tiden er løbet Fra aktiv 3 D men her er Plasma også bedst .

Minuser Ved plasma er vel en lidt støre strømregning .

Og Så Er Lg Nye Plasma skærme Flotte at se på ikke sandt .

JA det er ikke nemt at købe ny Fladskærm da der er en del ting som man skal overveje inden købet .

Men på den anden side tror jeg også man skal lade være med at lade sig Forblinde for meget ang Billedkvalitet da jeg egenlig ikke tror at man kan se det når man nu har fået det nye Husalter hjem i stuen .

Led eller Plasma billedkvaliteten er høj på de lidt dyere Serier uanset mærke nu til dags .
Jeg er mest fokuseret på billedkvalitet selvfølgelig, det skal være i top selvfølgelig fremfor 3d, men på den anden side så er jeg bare sikker på at 3d er på vej frem mod et boom, og derfor skal det også være iorden.
Har netop haft et kanon godt 3d led Samsung tv (d6755) men jeg gider ikke have ondt i øjnene, gider ikke bøvle med at lade dem op, så er sikker på passiv er det rette for mig. Og da jeg testede LG lm760 3d mod Samsungs nye topmodel, synes jeg faktisk LG's var bedst!

En anden ting der gør jeg helst vil have led, er fordi jeg er vild med de skarpe farver og det lyse billede. Personligt synes jeg de nye skærme er flottere end plasma. Har hørt at hvis man er til billedrørs tv'ets farver så skal man have plasma, er man til billedet på sin smartphone og pc så er det led. Og det passer også meget godt.
Men jeg læste et personlig test af LG pm970 60" igår på en engelsk hjemmeside, han sagde at tv'et faktisk lignede billedet på lm760 ufatteligt meget og det var den skarpeste og lyseste plasma skærm han havde set. Men, den er dårlig til hurtige scener og nogle andre ting jeg ikke husker.

Men som du siger så har jeg også sagt til mig selv at jeg ikke skal gå så meget op i de specifikationer mere, jeg anede jo intet om mit tidligere tv men synes billedet var det flotteste på daværende tidspunkt. Hvilket bringer mig frem til spørgsmålet: LG's lm760 har "800 Hz mci" mens lm660 har "400", kan man se forskel på det? For ellers er 660'eren magen til dog billigere.
Af janbau
Tag den billigere model tror ikke man kan se forskellen .

Her er en test af 760 T
Test af LG 55LM760T og 55LM960V
http://recordere.dk/

Hvor kan 660 t købes i 55 tommer kan ikke finde priser på den .
Bilka har 47 Ver til 12000 kr .
Af kennethm
Tag den billigere model tror ikke man kan se forskellen .

Her er en test af 760 T Test af LG 55LM760T og 55LM960V http://recordere.dk/

Hvor kan 660 t købes i 55 tommer kan ikke finde priser på den . Bilka har 47 Ver til 12000 kr .
Overvejer det også meget kraftigt da jeg ikke tror prisen på 760'eren bliver sænket drastisk indenfor de næste 6 måneder.
Men mangler stadig at se 660'eren performe, prøver at kører rundt i weekenden og se om bilka eller elgiganten har fået den, så skal der leges med nogle indstillinger og sammenlignes mellem 760'eren! Og hvis jeg kan så prøver jeg at finde en pm970 også, da den stadig virker interessant!

Jeg ved ikke hvor man kan få den, søgte på den på google og fandt den på pricerunner til 18000,-
Eller nej, kan se det er lm670, men det er samme skærm og det hele går jeg ud fra.
Brugeravatar
Af Koluda
Her i omegn har alle Bilka butikkerne 660 stående fremme, og udover den højreflektive glasfront, så har jeg intet at udsætte på den, var eneste årsag til jeg ikke valgte 660éren, der var simpelthen for meget genskær her i huset, det hænger sidevejrs til et ca. 4 meter bredt vinduesparti, hvor solen står på 8-12 timer i døgnet.
Af kennethm
Her i omegn har alle Bilka butikkerne 660 stående fremme, og udover den højreflektive glasfront, så har jeg intet at udsætte på den, var eneste årsag til jeg ikke valgte 660éren, der var simpelthen for meget genskær her i huset, det hænger sidevejrs til et ca. 4 meter bredt vinduesparti, hvor solen står på 8-12 timer i døgnet.
Er det virkelig så voldsomt genskær?
Jeg har ikke forstand på det og har ikke set så mange forskellige skærme andet end dem der er udstillingsmodeller i butikker og der synes jeg bare ikke det altid er lige let at opleve genskæret, dog er det jo altafgørende hvordan deres lys er placeret men der kan man nemt blive narret så kan jeg hører.

Ved du tilfældigvis om der er nogle butikker der har LG's nye plasmaskærme stående?