Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AVK
Hej

Jeg har lige købt et par aktive højtalere og er nu i tvivl om dette tv kan tilsluttes external højtalere. Jeg har prøvet at indstille forskellige ting men lyden vil ikke komme ud af højtalerne.

Højtalerne virker desuden via minijack på min pc. Har både prøvet at tilslutte dem via minijack og RCA kabel på mit tv.

mvh
Af jng
AVK skrev:Hej

Jeg har lige købt et par aktive højtalere og er nu i tvivl om dette tv kan tilsluttes external højtalere. Jeg har prøvet at indstille forskellige ting men lyden vil ikke komme ud af højtalerne.

Højtalerne virker desuden via minijack på min pc. Har både prøvet at tilslutte dem via minijack og RCA kabel på mit tv.

mvh
Højttalerne skal sluttes til en udgang på tv-apparatet. Ikke til en indgang.
Af Supergris
Ofte er der kun optisk ud på moderne fladskærms-tv...
Af AVK
Ok jeg kan se hvad i mener :). Jeg kan også se der er en optisk digital udgang der lyser rød. den virker bare ikke som noget til at putte et stik ind i.

mvh
Af AVK
Hvilken løsning/kabel kunne jeg benytte? Mine højtalere er Smallpods med 1 udgang via et minijack. Skal jeg bruge et optiskkabel eller noget andet. Troede ikke det ville være så svært at tilslutte external højtalere til et tv :).
Af jng
AVK skrev:Hvilken løsning/kabel kunne jeg benytte? Mine højtalere er Smallpods med 1 udgang via et minijack. Skal jeg bruge et optiskkabel eller noget andet. Troede ikke det ville være så svært at tilslutte external højtalere til et tv :).
Eneste mulighed er givetvis hovedtelefonstikket, hvis et sådan er tilgængeligt.
Af lgowner
der følger et kabel med til dit tv, hvor på du kan sætte de 2 højttalere. det er også et composite/cvbs minijack-kabel samtidig.

det er et løst kabel som ligger sammen med scart stik kablet.

du skal så ind i lyd menuen og aktivere højttalere som udgang.
Af AVK
Ok, kunne ikke lige finde det, er ikke sikker på jeg fik det med. Men hvis du kunne sende et link til sådan en kabel vil jeg være taknemlig. :)
Af lgowner
AVK skrev:Ok, kunne ikke lige finde det, er ikke sikker på jeg fik det med. Men hvis du kunne sende et link til sådan en kabel vil jeg være taknemlig. :)
det er vist ikke standard, og skal købes igennem LG, desværre. jeg skal se om jeg lige kan få kikket på mit.

i den ene ende af kabel, har du et forvokset jackstik som sættes ind i bunddelen lige under antennekabel stikket eller 2-3cm henne. du kan nok se det der , der er 2 stk. et til scart stik kabel som næsten er ens.
Af AVK
lgowner skrev:
AVK skrev:Ok, kunne ikke lige finde det, er ikke sikker på jeg fik det med. Men hvis du kunne sende et link til sådan en kabel vil jeg være taknemlig. :)
det er vist ikke standard, og skal købes igennem LG, desværre. jeg skal se om jeg lige kan få kikket på mit.

i den ene ende af kabel, har du et forvokset jackstik som sættes ind i bunddelen lige under antennekabel stikket eller 2-3cm henne. du kan nok se det der , der er 2 stk. et til scart stik kabel som næsten er ens.
Hmm jeg har fundet sådan et slags stik til scart udgangen. hvor der sidder et Audio og video indput på. Men ikke noget med Jackkabel.
Af lgowner
AVK skrev:Hmm jeg har fundet sådan et slags stik til scart udgangen. hvor der sidder et Audio og video indput på. Men ikke noget med Jackkabel.
det kan være modellen kun har 1 stik, måske en god ide at checke med en forhandler og høre om de kan bestille kablet hjem.
Af AVK
lgowner skrev:
AVK skrev:Hmm jeg har fundet sådan et slags stik til scart udgangen. hvor der sidder et Audio og video indput på. Men ikke noget med Jackkabel.
det kan være modellen kun har 1 stik, måske en god ide at checke med en forhandler og høre om de kan bestille kablet hjem.
Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen