Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dipsey
Jeg skal have en Fladskærm for første gang.
Jeg havde besluttet mig for Samsung UE46D6515 - mest pga design og farve. Men den kan kun fåes et sted nu, så overvejer alternativer.
Det skal ikke være en af de helt nye til en million, så kan nogen fortælle mig fordele og ulemper ved følgende:

UE45D6515
UE46ES6715
UE46D8005

Især hvad foskellen på de to første er, siden prisen er så forskellig. Jeg behøver ikke noget fancy, da den kun skal bruges til film og alm tv brug..
Af Mysen
UE46ES6715 er en helt ny model, mens de andre to er ca. et år gamle. Det er årsagen til den store prisforskel, men hvor meget Samsung har forbedret på et år, kan man kun spå om.
Af dipsey
Okay, jeg var da ellers sikker på der måtte være en synlig forskel, da der er 3000 i forskel på den gamle og nye model
Af Mysen
Der er sikkert også en synlig forskel, men prisforskellen afspejler mere nyhedsværdien end forskellen i billedkvalitet.

Smart-tv har kun nogle år på bagen, og der er nok her, du vil se de mest markante forbedringer.
Af dipsey
Okay.. Hvad med den 3. model? Er den ekstra pengene værd eller er det hele bare 3d briller og tablet? Synes der er mange der har problemer herinde med lige netop det tv. Det måske bare fordi der er flest der har det?
Af BudZa
Jeg ejer en d7005 som har det samme indmad som d8005.

Det er et rigtigt godt fjernsyn og som mysen skriver så er det du formentlig betaler for ved de nye E modeller Samsungs smart tv funktion, som skulle være en del forbedret siden sidste års modeller. Hvilken efter min mening ikke er noget at prale af.

Selv købte jeg en boxee box ved siden af som kan det samme som smart tv i samsungen bare mere snappy.

Held og lykke med dit TV køb!
Af Mysen
dipsey skrev:Okay.. Hvad med den 3. model? Er den ekstra pengene værd eller er det hele bare 3d briller og tablet? Synes der er mange der har problemer herinde med lige netop det tv. Det måske bare fordi der er flest der har det?
Det er OGSÅ 3D briller og tablet. Men tv'et har et bedre panel og et bedre billed. Den har fået høvl herinde, men det er der 3 gode grunde til
1. Det er en topmodel, og folk har svært ved at acceptere fejl på en topmodel.
2. Det er en meget solgt model pga. pris og design
3. Den lider af bleeding, men det gør næsten alle edge-led skærme og stort set alle Samsung tv. Det er et minus ved teknologien, som mange ikke kan acceptere, hvilket de først opdager, når de har tv'et i stuen

Den har en top-anbefaling herinde fra, så helt ringe er den altså ikke, men hvis du vil undgå bleeding og ønsker bedre betragtningsvinker, så er der bedre valg.