Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nano
Det har nok været oppe før, men er der ikke nogen, gerne ejere, eller folk der har styr på sagerne, der kan sige et par ord om Syncmaster 206BW.

Pris/Ydelse evt. alternativer osv.?

Jeg takker på forhånd.
Af nano
Slet ingen?

Står og er lidt i tvivl om det er værd at give ekstra penge for S-IPS.

DELL Ultrasharp 2007WFP
eller
Samsung Syncmaster 206BW

Primært til spil, og kontorarbejde/skole, men også til photoshop, dog ikke på pro/levebrøds højde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få 2007WFP til ca. 3300 kr. hvis du ringer og forhører dig om udsalgsprisen. Dell cykler deres tilbud imellem de forskellige modeller og så sent som for 2 uger siden var 2007WFP på tilbud og vil nok komme det igen i næste måned. Til den pris kan jeg ikke se nogen konkurrence fra 226BW.
Af nano
Er det store eller små 3300kr?

OG det er 100% at Dell UltraSharp 2007WFP er med S-IPS?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har endnu ikke hørt om nogen herhjemme der har fået andet end et S-IPS panel. Hvad prisen er må du ringe og høre Dell om - den plejer at være lavere end 2007FP modellen.
Af nano
Ser lige at 2007FP er på tilbud PT, og faktisk er dyre end 200W7FP.

Hvad ville være at foretrække? Havde først bestemt mig for WS, men de har jo næsten samme brede (1600 vs 1680pixel)

Hvad ville i vælge?

Og hvordan er det med DELL og døde pixel/pixelfejl?

EDIT: Er der nogen speciel grund til at none-WS (2007FP) udgaven er dyre end WS (2007WFP)? Eneste forskel jeg kan se at den ene har højere opløsning lodret og den ande så tilgændgæld vandret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er flere pixels på en non-widescreen. Der er utallige indlæg her i forum der diskuterer netop disse to skærme - her burde du kunne få belyst for og imod ved de to modeller.
Af nano
Har fundet ud af at den kommer på tilbud til Marts.
Så venter pænt, tror jeg er mere til WS så valget er alligevel ikke så svært. :)
Af nano
Så kom den på tilbud 1 marts :)
Af nano
Så kom 2007WFP ind ad døren, og jeg må sige at det er et af de bedste køb jeg ha gjordt til 3200kr.

HVordan er det med rev. no., har hørt man kan risikere at få en ældre model ved et uheld. Hvad er vi oppe på nu til dags, har fået en rev. A04, det er vel en af de nyeste, eller?
Af Toranaga
Jeg har pt. både 226bw og 2007wfp. 226bw har egentlig ganske godt billede og rigtig flot design, men farverne er altså ikke så gode som på 2007wfp, så 226bw ryger retur til Fona.

Er man primært gamer, så tror jeg faktisk jeg vil anbefale 22bw frem for 2007wfp.
Af ckn
Ja, jeg står også mellem valget mellem 206bw og 2007wfp O-O

Er helt vild med designet af 206bw, men er bange for TN-panelet og farverne...

Gamer næsten aldrig, så 2007wfp, burde så nok være det oplagte valg.

Vil heller ikke højrere op end 20" wide...

Har lige fået en Dell E228WFP ude på arbejde, og synes jeg har store problemer med at få den indstillet ordentligt.... -og er heller ikke særlig glad for farverne... :(
Af Mokkat
Dell E228WFP er osse med TN panel