Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Esbjørn
Jeg har surfet rundt på nettet efter priser og reviews, men jeg kan ikke rigtigt finde det afgørende argument for at vælge.
  • -3D er ikke rigtigt vigtigt for mig, men LG's passiv 3D ser her lidt mere attraktivt ud.
    -SMART tv er lækkert. Mit indtryk er at Samsung har det største udbud af aps, men LG'er er hurtigere og lækrere i brugeroplevelsen. Det vægter ikke så tungt, da jeg regner med at koble en PS3 på til internet-delen
    -Panel. Hmmm... Jeg har faktisk ikke set panelerne ved siden af hinanden. Tror nok, at Samsung er hurtigere i spil, men at LG har bedre farver?
    -Prismæssigt er Samsung'en nogle tusinde kr billigere.
Er der nogen her på Forum, der har erfaringer eller meninger om disse?

På forhånd tak for input.
Af lgowner
skal den bruges til en del FPS spil, og du ser på LM667 så kan du hurtigt komme ud for at den lagger, så derfor kan du måske risikere at billed ikke følger lige efter f.eks retning ændres på joystik.

men der er modsigende historier og at "GAME" indstilling på LG skærme afhjælper det på 2011 serien. Om problemerne er de samme på nye skærme er vist ikke så godt dokumenteret endnu.

Så en god ide at teste hvis du vælger LG.
Af Esbjørn
Jeg var nede i Elgiganten i dag og se Samsung ES7000 ved siden af LG 760.... Og jeg var chokeret over forskellen. LG var klasser bedre i bevægelse (motion) og farver på specielt hud på hvide mennesker.
ER der nogen der ved, om de paneler er identiske med dem, der bruges i de billigere serier. Altså hhv. Samsung ES6xxx og LG LM6XX? Og kan man "overføre" billedoplevelsen på tværs af opdateringsfrekvenser?
Af lgowner
667 - har ikke samme panel, og den har vist heller ikke glossy front.