Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Voldsgaard
Hej allesammen,

Tak for et fedt forum, hvor man kan blive meget klogere - men også få mange flere spørgsmål som man ønsker besvaret ... ;)

Jeg kigger på TV i øjeblikket og ønsker hjælp til køb - jeg har dog et par kriterier...

1 - det skal være SAMSUNG
2 - skal hænge på væggen, så det skal være så tyndt som muligt.
3 - Skal primært bruges til film, sport og streaming.
4 - Vi sidder ca. 2,5 - 3 meter fra TV'et
5 - prisleje max 17.000

Her er et par oplysninger:

Har Medieafspiller (Mede8er), Apple TV 2, SAMSUNG Bluray, Wii og YOUSee SAMSUNG HD boks tilsluttet mit gamle SAMSUNG tv - er klar over, at YOUSee boksen bliver overflødig ved køb :)

Jeg har haft kigget på SAMSUNGS 7 og 8 serie, og er meget glad for 7005 og 8005, selv om jeg ikke kan se den store forskel på dem... ;;)

Jeg kan også se at der er findes 7000 og 8000 versioner, men kan heller ikke der finde rede i, hvad forskellene er og om de er gode nok...?

Hvad størrelse skal jeg vælge? Jeg vil jo helst have det så stort som muligt, og har kigget på 55" - men der er flere der siger, at med den afstand vi sidder fra tv'et skulle et 46" være mere passende

Jeg håber, at i har mod på at hjælpe - på forhånd tak

/Claus
Voldsgaard skrev:Hej allesammen,

Tak for et fedt forum, hvor man kan blive meget klogere - men også få mange flere spørgsmål som man ønsker besvaret ... ;)

Jeg kigger på TV i øjeblikket og ønsker hjælp til køb - jeg har dog et par kriterier...

1 - det skal være SAMSUNG
2 - skal hænge på væggen, så det skal være så tyndt som muligt.
3 - Skal primært bruges til film, sport og streaming.
4 - Vi sidder ca. 2,5 - 3 meter fra TV'et
5 - prisleje max 17.000

Her er et par oplysninger:

Har Medieafspiller (Mede8er), Apple TV 2, SAMSUNG Bluray, Wii og YOUSee SAMSUNG HD boks tilsluttet mit gamle SAMSUNG tv - er klar over, at YOUSee boksen bliver overflødig ved køb :)

Jeg har haft kigget på SAMSUNGS 7 og 8 serie, og er meget glad for 7005 og 8005, selv om jeg ikke kan se den store forskel på dem... ;;)

Jeg kan også se at der er findes 7000 og 8000 versioner, men kan heller ikke der finde rede i, hvad forskellene er og om de er gode nok...?

Hvad størrelse skal jeg vælge? Jeg vil jo helst have det så stort som muligt, og har kigget på 55" - men der er flere der siger, at med den afstand vi sidder fra tv'et skulle et 46" være mere passende

Jeg håber, at i har mod på at hjælpe - på forhånd tak

/Claus
Jeg sidder 2,5-3 meter fra mit 51" og det er ganske glimrende. Lyt ikke til de andre.

Er det 2011 (D-serien) eller 2012 modeller du er på udkig efter? Selve panelet i de to årgange skulle være identiske.

Har selv en PS51D7005 og der kan jeg hilse og sige, at Samsung begik en mindre brøler med strømstikket, der ikke kan sættes flat ind (dårlig formulering), modsat alle andre stik på tv'et, og det gør, at tv'et ikke kan hænge så tæt på væggen som man ellers måske kunne ønske. Jeg skal dog ikke kunne udtale mig om problemet eksisterer på andre Samsung modeller, men undersøg det.

Med dine behov vil jeg gå efter plasma.

Panelerne i 7005 og 8005 er i øvrigt de samme.

Når serie nummeret slutter på 5, angiver det, at det er en nordisk model. 0'erne er internationale og ikke tilpasset nordiske forhold.
Brugeravatar
Af MigSelv
Vi sidder pt. 3-3,5 m. fra en 55", og har just bestilt en 65" VT50, glem alt om 46", du vil fortryde en så lille skærm.
Af Voldsgaard
Takker for svar... :-)

Er der andre modeller end 7005 og 8005 der er værd at købe? Synes prisen er lidt hidsig for en 55" lige nu!

kunne UE55D6507 eller 05 anbefales?

Vil et plasma HD vise lige så gode bluray film som ex. 8005 med 800mhz?
Af THM
med det brugsmønster du ridser op ville jeg vælge en ps51d8005 til godt 9k. til mørke film aftener og til sport er den led modellerne overlegen og så til en noget lavere pris... ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Voldsgaard skrev:Takker for svar... :-)

Er der andre modeller end 7005 og 8005 der er værd at købe? Synes prisen er lidt hidsig for en 55" lige nu!

kunne UE55D6507 eller 05 anbefales?

Vil et plasma HD vise lige så gode bluray film som ex. 8005 med 800mhz?
Ja, og bedre.
Af Voldsgaard
okay - jeg bliver klogere og klogere.... :)

Er stikkene på PS modellerne nedadvendt også, som på UE modellerne for nemmere ophæng eller hvordan ser det ud?

hvis det er tilfældet - så ender det nok med en PS51D8005 :)

noget forslag til et godt og billigt vægophæng?
Af Voldsgaard
Nå, men så er bestillingen på mit nye PS51D8005FUXXE blevet afsendt sammen med Samsungs
WMN2000BX vægbeslag - som skulle passe til D serien op til 55" :)

Så skal jeg bare have fundet mig en fed kabelskjuler - men der må jeg vel finde et andet forum ;)

Tak for hjælpen drenge - nu skal jeg bare have 1 - 3 dage til at gå (ender nok med jeg glemmer datterens konfirmation på søndag ;;) )