Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Reitz
Hej Flatpanels.

Står og overvejer om jeg skal sælge mit LCD tv da jeg gerne vil have et LED, og dertil vil mulige købere selvfølgelig gerne vide lidt om hvad det kan. De fleste spørger om digitalmodtager og om det kan tage de nye digitale kanaler.
Jeg syntes virkelig jeg har søgt mange steder på nettet for at finde svar, og endda læst manualen men desværre uden held.
På min fjernbetjening har jeg en knap hvor der står D/A, og når jeg trykker på den kommer jeg til "digitalt tv" dog kan den ikke finde nogen digitale kanaler når jeg sætter en søgning i gang.
En anden spørger om det har DVB-T tuner (mpeg4) og det syntes jeg heller ikke at kunne finde nogen steder, hverken på nettet eller i manualen?
Tv'et er et LG 37LF66.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej her.
På forhånd tak. :)
Af Mysen
Dit tv har en forældet MPEG-2 DVB-T tuner, så folk skal have en boks, for at kunne afspille digitalt tv. Det er nok næppe mange ører værd, desværre.
Af BrianH
Sjovt spørgsmål... Det er dig der ejer tv'et, som du nu vil sælge. Men du ved ingenting om det, så du opretter en tråd på internettet for at andre skal fortælle dig om tv'ets specifikationer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er vel et fair spørgsmål eftersom man ikke bare lige Googler specifikationerne for denne model. Ikke alle har samme interesse for indmaden i de dimser de køber.
Af BrianH
Med mindre man kun ser Yousee's analog kanaler, og aldrig har gjort andet, bør man ikke være i tvivl om hvorvidt der er digital tuner i. Man burde i hvert fald have lagt mærke til om man fik sort skærm den dag "det nye tv-signal" kom :)

De grundlæggende specifikationer er nu lette nok at finde i diverse gamle tests.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Eftersom ingen åbenbart har interesse i at give trådstarter link til disse specifikationer, så er hintet dog hermed givet videre:
søg på "37lf66 review" i Google.
Af noxity
Da TVet er fra 2007 (ud fra hvad jeg lige kan se), så kan man også med næsten 100% sikkerhed sige at den kun har en DVB-T mpeg2 tuner.

Og den kan du jo ikke bruge til noget, da alle kanaler bliver sendt i mpeg4 format i dag.
Af Reitz
Jeg har som sagt søgt på nettet mange gange, men uden held. Det jo derfor jeg opretter en tråd herinde.
Men til mysen, tak for det korte og præcise svar :)
Af BrianH
Reitz skrev:Jeg har som sagt søgt på nettet mange gange, men uden held. Det jo derfor jeg opretter en tråd herinde.

Men, hvad bruger du selv tv'et til? Kabeltv?
Af jng
BrianH skrev:
Reitz skrev:Jeg har som sagt søgt på nettet mange gange, men uden held. Det jo derfor jeg opretter en tråd herinde.

Jeg forstår nu, hvad politikerne mente, da det for en måneds tid siden gik op for dem, at Danmark ikke kan leve af 'viden' alene...
Af BrianH
jng skrev:
BrianH skrev:

Jeg forstår nu, hvad politikerne mente, da det for en måneds tid siden gik op for dem, at Danmark ikke kan leve af 'viden' alene...

Nej, vi har også brug for et produktionsapparat, når vi skal til at samle hightech duppeditter for kinesiske vidensvirksomheder om få år...

Men hvad har det at gøre med, at jeg er nysgerrig after at vide, hvad et tv har være brugt til i årevis, uden ejeren har opdaget om der er digitaltuner i?
Af Mysen
Hvis han/hun har haft dette tv til yousee eller lign. siden 2007 uden at have haft en boks, så har der jo stadig været en masse analoge kanaler til rådighed, og så har ts været tilfreds med dette. Yousee har jo bevaret de fleste analoge kanaler, og de såkaldte "sort skærm dage" har jo ikke været så tydelige for kabeltv seere.

Jeg forstår ikke, at du går så meget op i, at nogen af uvidenhed har undværet digitalt tv indtil nu. Det er ikke alle, der går op i tv, og når nu personen har søgt på både internet og manual uden held, så er det da fair at skrive herinde.

Når der bliver skrevet, at LCD'en skal væk for at gøre plads til en LED, er det jo allerede her klart for dig også, at TS ikke er en kommende entusiast, men derimod bare en seer med brug for lidt hjælp.
Af Reitz
Igen, tak til mysen for forståelsen. Og ja jeg er ikke entusiast, men derimod bare en ganske almindelig person der kan lide at se tv, og som ikke går op i hverken smart-tv, webcam, mpeg4, 6 eller for den sags skyld 79! ;)
Min udbyder er Stofa, og jeg ser bare ganske almindelige kanaler. Jeg ved godt at der er kommet digitale kanaler og at alle gik meget op i det, men da jeg stadig kunne se ALLE kanaler den dag skiftet kom, gad jeg ikke gå mere op i det. Tv'et har virket lige som det skulle siden jeg købte det i 2007.
Ja jeg bruger tv'et til kabel tv.
Tak til alle jer andre der også har været så venlige at svare :)