Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop købt en Synology ds212j, som jeg håbede på ville være i stand til at vise mine rippede dvd'er med undertekster på mit Samsung smart tv, idet jeg havde erfaret at jeg ikke kunne navigere rundt i startmenuen på dvd'en, når jeg kørte den fra min gamle Maxtor One Touch 300 gb hdd. Jeg har således kopieret alle mine rippede dvd'er over på nas drevet, men ak, det er nøjagtigt samme problem?
Jeg har googlet nettet tyndt, for at finde en løsning, og faldt over et indslag i DR programmet "So ein ding", hvor temaet er Dlinks Boxee Box, som han hævder sluger alting råt, men der nævnes intet om netop problemet med at afspille rippede dvd'er, og muligheden for at navigere rundt i dvd'ens menuer, herunder undertekster?
Kunne også godt tænke mig at vide om Synology'en kan optage fra Samsung smart tv?
Er ved at være lidt træt af at investere i alle mulige, mere eller mindre ubrugelige elektroniske apparater, som viser sig ikke at leve op til forventningerne, idet det er rent latin for mig, at forstå de specifikationer som man kan læse sig til, på butikkernes hjemmesider, syntes af andres erfaringer er mere til at stole på :-)

Mvh. Bendt Kristensen
Af Supergris
De medie-afspillere jeg kender til ( det er en del ), kan alle afspille dvd-menuer efterhånden som firmwarerne er blevet forbedret.
Ellers er der altid muligheden for blot at trykke på undertekst-knappen hvor man kan vælge den undertekst, man vil bruge.
En decideret medieafspiller har indtil nu, været langt at foretrække, da de afspiller alt uden problemer. Jeg kender dog ikke til, hvordan de helt nye modeller tv performer på DLNA-delen...
Jeg kører selv i øjeblikket med denne: http://www.dustinhome.dk/product/501061 ... ayer-wifi/
Den klarer det hele, undtagen at afspille DTS HD- MA, og så koster den jo ikke alverden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som Supergris siger, så er Boxee langt fra alene om at kunne afspille DVD-ISO. Hvis du vil være lidt fremtidssikret og have mulighed for også at kunne klare BD-menuer, så skal du have noget med et Sigma-chipsæt. Den Dune vi anmeldte for en uges tid siden kan klare dette og det samme kan Popcorn Hour afspillerne.
Af Supergris
Hvorfor bliver du ved med at anbefale den Dune? Den er ALT for dyr i forhold til hvad den kan.
Den nye WD Tv Live spiller max, til under den halve pris, blot kan den som sagt, ikke afspille DTS HD-MA, der for nogle er et must.
Prøv den. Hvis man ikke er tilfreds, kan den altid bruges i børneværelset eller hos et familie-medlem, selvom jeg nu ikke tror, den bliver skiftet ud foreløbig...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg anbefaler det jeg har gode erfaringer med. Jeg har ikke haft en WD TV mellem hænderne, så derfor udtaler jeg mig ikke om den. Hvorfor brokker du dig over at jeg anbefaler noget specifikt? Det står dig da frit for at komme med andre forslag. Jeg nævnte to typer afspillere, der er baseret på Sigma-chipsæt, men hvis du tager det så nært, at jeg indsnævrede udvalget til to, så er her en liste med lidt flere på:
http://www.iboum.com/net-media-players. ... rp=csigma7

Og med det lidt kraftigere chipsæt:
http://www.iboum.com/net-media-players. ... rp=csigma4

Synes du i øvrigt det er billigere først at købe en WDTV Live og så give den væk til et familiemedlem hvis man ikke er tilfreds?
Af Supergris
Nu brokker jeg mig jo ikke, men spørger blot til " hvorfor ", det er den, du anbefaler!
M.h.t. familiemedlemmer, skriver jeg jo netop, at jeg ikke tror, det bliver tilfældet, så læs og forstå inden DU brokker dig...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er vel rimelig åbenlyst hvorfor Dune anbefales - den fungerer godt som afspiller. Det burde ikke være nødvendigt at uddybe mere end hvad jeg allerede har gjort i anmeldelsen, blot fordi du synes der er bedre køb derude.
Af Supergris
Måske det ikke er alle, der var klar over, at det er dig, der har lavet anmeldelsen...
Undertegnede var ihvertfald ikke!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så med andre ord - hvis jeg ikke havde skrevet anmeldelsen, så var det ikke OK at anbefale en Dune-afspiller? I stedet for blot at være kritisk overfor andres forslag, alene fordi prisen ikke synes rigtig i dine øjne, så var der måske plads til mere end ét bud på alternativer til at afspille mediefiler direkte på TV'et...

Anyhow - trådstarter har vist fået et par bud på hvad han kan kigge på i stedet, hvis der skal bedre styr på håndteringen af undertekster mv.
Senest rettet af Torben Rasmussen 28 apr 2012, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Da jeg ikke vidste, det var dig, der havde lavet anmeldelsen, må det jo være ok, uanset hvem der anbefalede den.
Spørgsmålet gik udelukkende på, hvorfor, du anbefalede den.
Læs og forstå, som skrevet før.
Det er dig der brokker dig, og ikke mig!
Jeg stillede et spørgsmål, du åbenbart misforstod intentionen bag...
Ligefrem det argument, med at den skulle være fremtidssikret, synes jeg nu også der er andre modeller der er, da de alle kan opdateres...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke automatisk mulighed for at kunne åbne BD-menuer ved en opdatering hvis ikke afspilleren er baseret på et chipsæt der undersøtter det.

Der er vist tæsket nok rundt i hvad vi to synes der kan bruges til trådstarters behov nu.

Jeg vil i øvrigt lige indskyde, at selvom det angives, at Dune-afspilleren skulle være dobbelt så dyr i indkøb som WDTV Live, så kan jeg nu altså se, at en WDTV koster ca. 730 kr., hvor en Dune HD TV-101 koster det samme. Prisargumentet holder dermed ikke. WDTV Live skal ikke sammenlignes med 301-modellen, da den har plads til en intern HDD hvilket forhøjer prisen.