Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg fik min nye skærm igår, en UE46ES7005U, som jeg fik klistret op på væggen. Under opstart blev jeg guidet igennem programsøgning.
Jeg valgte digitale og analoge kanaler på "kabel" forbindelse.

Desværre fandt jeg ingen digitale kanaler hvilket jeg burde. Efter at have læst lidt rundt omkring på nettet ændrede jeg landet fra "Danmark" til "Finland" og søgte igen. Nu fandt jeg 100 digitale kanaler, men ikke tv3, 3+ og så videre. Jeg har en masse låste kanaler fra Canal+, Dr1 og tv2, men savner alle andre kanaler fra min TV-pakke.

Er der nogen af jer der har en idé til hvordan jeg kan finde mine digitale kanaler?

PÅ forhånd tak.

Mvh. Jakob
Af steffenj
Nu kender jeg ikke lige indstillinger e på de nye Samsung. Men finder de selv din netværkskode, frekvens, qam og symbol rate indstillinger? Eller er det nok dem der mangler. Kan også være vis kablet ikke er skærmet at du mistet enkelte kanaler grundet støj :)
Af swabax
Tak for svaret.

Jeg må blankt erkende at keg muligvis skal sætte mig ind i noget her for jeg må være dig svar skyldigt. Det er første skærm jeg har med digital tuner så jeg troede faktisk bare det var plug and play. Skærmen spørger efter land og derefter spørger den om det er kabel, luft eller satellit. Derefter skanner den nettet og ligger dem ind i henholdsvis analoge og digitale kanaler.

De indstillinger du nævner, er det nogen skal skal finde gennem yousee og fodrer fjernsynet med??
Af steffenj
Ja det er nogle indstiller du selv skal sætte ind. Skulle jeg ihvertfald på min 8005 fra 2011. Her er et URL til yousee http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-p ... ng-tv.aspx