Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey Flatpanels!

Jeg står og vil have mig en Medieafspiller, men kan slet ikke finde ud af hvilken det skal være?
En kammerat har en Popcorn Hour, der er lidt over et år gammel og jeg syntes den virker fint, men jeg har lige et par andre funktioner jeg efterlyser...

Det jeg søger:

*Skal selvfølgelig kunne afspiller flydende de forskellige film formater der er. For det meste mkv i 720p/1080p, mp4, avi (divx), wmv osv...

*Må gerne kunne styres via min Samsung Galaxy Tab 10", ikke som alm fjernbetjening, men hvor man kan se filmenes cover og gerne info fra imdb.com, og så vælge på Tab'en hvilken film man vil se... Dette har høj prioritet!

*Jeg har en Netgear Stora NAS, som gerne skulle streame til afspilleren.

*Wifi er ikke afgørende da den bliver tilsluttet med kabel, men skal understøtte 1Gbit lan. Ellers må den gerne understøtte dualband wifi 2,4/5Ghz da min router er det.

Håber at høre fra nogen af jer som har erfaring/kendskab til overstående :)

På forhånd tak!
Mvh Benne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En vilkårlig Dune-afspiller med MyMovies installeret kan klare dette. myMovies er mig bekendt dog ikke lavet i en Android tablet version. Kun i en iPad-version og så den normale Android-version, men så igen - der er ret få tablet Apps i forvejen, så den del får du nok svært ved at finde.
Af Benne
Torben Rasmussen skrev:En vilkårlig Dune-afspiller med MyMovies installeret kan klare dette. myMovies er mig bekendt dog ikke lavet i en Android tablet version. Kun i en iPad-version og så den normale Android-version, men så igen - der er ret få tablet Apps i forvejen, så den del får du nok svært ved at finde.
Tak for dit svar ;)

Googlede lige hurtigt MyMovies, og det ser ud til de har en android app som også virker på tablet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Cool. Prøv at hente den ned og se om du kan lide den. Den virker uden Dune også. Jeg har den selv herhjemme, men har ikke prøvet den sammen med Dune endnu.
Af Benne
Det vil jeg prøve. Bruger du så bare din pc som mediecenter og styrer så med tablet?
Af MKT
Sikkert for sent ude, men Boxee har også remote apps til både iOS og Android.
Af Benne
MKT skrev:Sikkert for sent ude, men Boxee har også remote apps til både iOS og Android.
Ja desværre :)

Men er nu meget glad for min nye Dune HD TV-301wifi indtil videre 8)

Har ikke fået lagt MyMovies på den endnu, men det kommer...