Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
Jeg har meget kig på de nye LG LED skærme, men nu er jeg pludselig blevet utrolig forvirret mht. Diverse hardware der ligger gemt i dem.
Ku læse mig frem til igennem elgiganten, at lg760 har et 800hz panel, deres 670'er har 200hz og 615'eren har 100hz. Men ifølge komplett's informationer, så har deres 620 udgave 400hz?

Og nu ved jeg godt der er en artikel om Hz som jeg har læst flere gange men som stadig ikke svare på mit andet spørgsmål.
Nemlig om et 800hz tv kan give billeder der føles som "liveoptagelser" uden motionblur ved hurtige scener? For mit gamle Samsung d6755 på 400hz gav motionblur ved hurtige scener når motionplus var sat til "rolig".

Nogle der kan bekræfte eller afkræfte mine to spørgsmål?
Mvh kenneth
Af lgowner
man kan vist kun sige en ting til spørgsmålene, oplev dem i elgiganten og sammenlign hvor muligt.

der findes ingen paneler som opdaterer den horizontale billedfrekvens med 16x normal hastighed.
søger du lidt på google får du den rigtige forklaring, jeg kan ikke forklare den selv, men er selv helt indforstået med det ikke findes endnu.

Alle fornuftige købere slår trumotion og andre smarte software løsninger fra når de køber nyt tv, da det altid ender med at give et ringere billed.

Jeg mener grænsen lige nu er 1-200hz altså opdatering af hele billed max 4x normalen. derfra går den over i plasma historie løsninger vistnok, som altså er teknisk uforklaring for mig :) men er ikke en horiz. opdateringsfrekvens på 800hz ihvertfald.

et link som denne kan måske hjælpe dig, men siger kort det samme, glem x00hz løsningerne
Af kennethm
Tak for svar.
Jeg håber også på elgiganten får dem begge på udstilling men det har de ikke endnu, ihvertfald ikke i kolding, de har kun 760, 860 og 9xx kørende så kan ikke få lov til at se forskellen fra 760 ned til 670.
Jeg så bare 760'eren ved siden af Samsung nye es8005, begge to i 55"og var 100% forelsket i den nye LG skærm, den performede meget bedre på samme film i bluray, til trods for standard indstillinger! Og den passive 3d synes jeg var flottere end aktiv også så er sikker på jeg skal have en LG skærm.

Men som du så siger mht. Hz, så ved jeg godt man bør slå det fra for at få det pæneste billede, men jeg er tilhænger af at billedet ser "levende" ud, og sådan som jeg har forstået det så er desto flere Hz = desto mere levende billede uden motionblur, sådan ser det ihvertfald ud når man ser en Samsung d8005 mod en d6755, og det forstår jeg bare ikke man kan se forskel på når jeg har læst at 800hz cmr = 200hz, mens 400hz cmr også er 200hz? Læste det i en tråd herinde, kan ikke huske hvilken.

Men så vil det sige at phillips tricks med 1200hz, blot er et reklame scam?
Af janbau
Kan lige sige til dig at Bilka er begyndt at sælge de nye modeller ifølge deres hjemmeside og så kan man købe 620 eren til 10000 kr i 47 udgaven og det er hvis den biligeste pris lige pt .
Ved dog ikke om de hatr dem i butikerene endnu .

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2796801/ ... ign-Priser

Overvejer selv denne model . Som jeg ser det er det er forskelen at den ikke har trådløs inbyget og så mangler der LG Magic Remote . Men du sparer ca 200 kr .

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/LG?so ... ent]&ps=24
Af jones31
670'er fåes kun i expert det er deres model med 100hz, 760 er med 200hz og bedre billed panel som kun føres i elgiganten.

615 er også en 100hz model, hvor designet ikke er lige så lækkert som 760'eren.

Den bilka sælger svare lidt til 615'eren mener jeg.
Af jones31
[quote="kennethm"]Tak for svar.
Jeg håber også på elgiganten får dem begge på udstilling men det har de ikke endnu, ihvertfald ikke i kolding, de har kun 760, 860 og 9xx kørende så kan ikke få lov til at se forskellen fra 760 ned til 670.
Jeg så bare 760'eren ved siden af Samsung nye es8005, begge to i 55"og var 100% forelsket i den nye LG skærm, den performede meget bedre på samme film i bluray, til trods for standard indstillinger! Og den passive 3d synes jeg var flottere end aktiv også så er sikker på jeg skal have en LG skærm.

Men som du så siger mht. Hz, så ved jeg godt man bør slå det fra for at få det pæneste billede, men jeg er tilhænger af at billedet ser "levende" ud, og sådan som jeg har forstået det så er desto flere Hz = desto mere levende billede uden motionblur, sådan ser det ihvertfald ud når man ser en Samsung d8005 mod en d6755, og det forstår jeg bare ikke man kan se forskel på når jeg har læst at 800hz cmr = 200hz, mens 400hz cmr også er 200hz? Læste det i en tråd herinde, kan ikke huske hvilken.

Men så vil det sige at phillips tricks med 1200hz, blot er et reklame scam?

Alt det med de høje hz er bare nogle salgstrick som producenter bruger, samsung laver ikke mere end 200hz, LG og Philips topmodeller levere 400hz.
Af kennethm
jones31
670'er fåes kun i expert det er deres model med 100hz, 760 er med 200hz og bedre billed panel som kun føres i elgiganten.

615 er også en 100hz model, hvor designet ikke er lige så lækkert som 760'eren.

Den bilka sælger svare lidt til 615'eren mener jeg.
Altså ifølge LG's hjemmeside, så er 670, 669, 650, 620 den samme skærm, 669 fåes bare ikke i større end 47" mener jeg jeg så. Alle 4 modeller er 400hz ifølge deres side så det kan ikke passe ekspert har en 670T med kun 100Hz mci, det må være en info fejl fra deres side.

LG lm760, 860 og 960 er alle 800hz mci, det står på LG's side.
Så hvis den bilka sælger er 620t, så er det en 400hz skærm uden magi remote, ergo er det virkelig et knald tilbud da elgiganten kun føre 615t til 10000,- i 47".

Mht. De Hz. Ved du så hvordan det er med Sony's skærme?
For min svigerfar har en Sony fra 2010 (kan ikke huske hvilken model) men mener stærkt det var deres topmodel inden 3d. Den lever et roligt billede som jeg søger uden motionblur, men er det så pga. Deres bravia engine eller kan de nye 800hz xr pro-reality paneler yde det billede?

Søger jo nyt tv, 3d er jo ikke det vigtigste men hvis det skal med så skal det være passiv og det yder Sony desværre ikke :-(

Og er der nogen der har en ide om, om LG's nye modeller er faldet godt i pris til juni, for regner ikke med at købe før det.
Af janbau
Jeg tror godt du kan regne med at de falder i pris , følg med i Bilka s og Elgigantens uge aviser .

Så 620 t og 660 t i Bilka igår side by side og må sige at 620 eren slet ikke har så flot et udsende som 660 t Mangler den flotte Alu kant på siden af rammen . 620 eren har sort ramme og ser mere Plastagtig ud .
Men det er jo det samme Tv som 660 t men ikke trådløs og LG Magic Remote mangler og den er lækker svært at undværre , men skulle jo kunne købes så den ogse virker på 620 t ifølge Lg hjemmeside .

Så er de nye 2012 modeller kommet på Lg danske hjemmeside .

http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/index.jsp
Af kennethm
Jeg tror godt du kan regne med at de falder i pris , følg med i Bilka s og Elgigantens uge aviser .

Så 620 t og 660 t i Bilka igår side by side og må sige at 620 eren slet ikke har så flot et udsende som 660 t Mangler den flotte Alu kant på siden af rammen . 620 eren har sort ramme og ser mere Plastagtig ud . Men det er jo det samme Tv som 660 t men ikke trådløs og LG Magic Remote mangler og den er lækker svært at undværre , men skulle jo kunne købes så den ogse virker på 620 t ifølge Lg hjemmeside .

Så er de nye 2012 modeller kommet på Lg danske hjemmeside .

http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/index.jsp
Tror jeg er nød til selv at se de forskellige LG modeller, har kun set 760 og 860 endnu og de er jo desværre alt for højt oppe i pris. Så må nøjes med en fra klasse 6xx.
Men det er virkelig ikke nemt at finde rundt i nu, på LG's hjemmeside (læste igår) der havde lm670&669'eren 400hz mci, 660&620 havde 200hz mci og 615 havde 100hz.
Men ifølge LG's hjemmeside på dansk idag, har alle sammen 100hz, selv 760'eren (har sammenlignet dem alle).

Det er da mildest talt en jungel at finde rundt i de fjernsyn idag, det er næstennemmere bare at vælge efter det billede man synes er flotteste kontra pris når man ser det live..
Af janbau
Så ser det ud til at 620 eren kan købes for kun ca 8000 Kr . Ja som det ser ud er priserene hvis alderede begyndt at falde på de billigere modeller .

Tror også det er nødvendig for at Lg kan sælge men 8000 Kr for et 2012 model 47 Tv er vel også billig nok .

Jeg er da selv lidt fristet af især prisen men skal dog så ud og finde ud af hvad den LG Magic Remote koster . Men håber dog stadig på at LG 47LM660T eller en af de andre som denne falder til 9000 10000 kr hvad de også bør gøre .

LG 47LM620T 47" LED 8090 kr
http://www.dustinhome.dk/product/501062 ... nner_21328
Af kennethm
Så ser det ud til at 620 eren kan købes for kun ca 8000 Kr . Ja som det ser ud er priserene hvis alderede begyndt at falde på de billigere modeller .

Tror også det er nødvendig for at Lg kan sælge men 8000 Kr for et 2012 model 47 Tv er vel også billig nok .

Jeg er da selv lidt fristet af især prisen men skal dog så ud og finde ud af hvad den LG Magic Remote koster . Men håber dog stadig på at LG 47LM660T eller en af de andre som denne falder til 9000 10000 kr hvad de også bør gøre .

LG 47LM620T 47" LED 8090 kr http://www.dustinhome.dk/product/501062 ... ed-full-hd -3d/? csref=Prisjamforelse_Pricerunner_21328
Forhulen deres prisforskel er åndssvag, fra 47-55" stiger den med 8000,- det er ihvertfald forkert!
Så er deres 47" et kampagne tilbud hvor der skal slåes til med det samme!
Venter bare ihærdigt på at deres 760 model falder i pris, men der går nok nogen tid desværre!
Af Esbjørn
Jeg kan se, at Amazon sælger en 55" LM7600 (som vist nok er samme TV som LM760t blot med US-tuner) for beskedne $1995. Det svarer til kr 11000. Dansk told og moms uanfægtet, så skulle der være potentiale for en pris-erosion i forhold til de kr 22000 som Elgiganten kræver.
;)
Af lgowner
Esbjørn skrev:Jeg kan se, at Amazon sælger en 55" LM7600 (som vist nok er samme TV som LM760t blot med US-tuner) for beskedne $1995. Det svarer til kr 11000. Dansk told og moms uanfægtet, så skulle der være potentiale for en pris-erosion i forhold til de kr 22000 som Elgiganten kræver.
;)
men intet værd i europa på grund at tuneren ikke er kompatibel, og tror ikke den er billig at få sejlet/sendt til europa.

kik på de belgiske sider, der er de nye LG skærme også billige og kompatible med vores tv signaler (skriver andre).
Af Esbjørn
Jeg tror nu hellere, jeg vil købe mit TV i Danmark alligevel. Tanken om at skulle sende et 55" LCD til Belgien pga. en mulig garantisag er ikke rar. Min forhåbning var blot, at den fri konkurrence kunne trække prisen ned. Mit rationale var, at LG nok stadig tjener penge på deres US-model og at ingen i Europa får lov til at tjene 50% på et tv (i ret lang tid). :D