Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skærmtrolden
Grej: Se min signatur.

Hvis jeg har TV'et tændt på alm. TV, og så tænder harddiskoptageren, så skifter TV'et automatisk over på den relevante HDMI indgang. Men det gør det ikke, hvis jeg tænder DVD afspilleren. Jeg har prøvet at bytte om på de to HDMI indgange, men TV'et skifter stadig ikke til den rigtige HDMI, når DVD'en tændes...

Er det normalt? Det undrer mig meget, især fordi DVD'en også er en Panasonic....
Af lgowner
har du slået dvd afspilleren op på google? understøtter den viery link/simplink funktionen? det lyder ikke som den gør, eller at du ikke har aktiveret det i boksen.
Af THM
Eller ikke har aktiveret det i tv'ets menu.
Af Skærmtrolden
God ide at slå den op: Der står ikke udtrykkeligt, at den har Viera Link. Men den har HDMI-CEC (som vist er det samme - ihvertfald er det det generelle navn for standarden, men hver producent kalder deres noget mere marketing-smart, for Panasonic er det Viera Link)

Anyway, HDMI-CEC har hele tiden været slået til, og det samme gælder alle link indstillinger på TV'et...

Synes det er lidt mystisk - for andre funktioner som at tænde, starte og slukke DVD'en via Viera Link virker fint nok. Ifølge wikipedia, indeholder HDMI-CEC standarden blandt andet: "Routing Control: control the switching of signal sources" - hvilket i mine ører lyder som om TV'et burde skifte over på den relevante HDMI indgang, når DVD'en tændes...