Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mdpboy
hejsa ... jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der er bedst til film ..
en nas til visning af film + undertekster
eller wdlive film + undertekster

har læst flere har problemer med wdlive og undertekster på samsung tv ??

og vil en nas kunne klare denne opgave uden problemer med tekster ?

hvis det er nas det skal være . hvilken en ville så være at foretrække ?

mvh Tommy
Af Supergris
En wdlive, som du kalder den, har ingen problemer med at vise undertekster på et Samsung eller et hvilket som helst andet tv, da det er en decideret afspiller.
En NAS kan ikke afspille filerne, men du kan modtage signalerne over netværk til den indbyggede afspiller, der er indbygget i flere nyere tv, så du kan ikke sammenligne disse to ting.
Af mdpboy
okay mig der lige skrev forkert . det var wd mybook live jeg mente .. har læst at twonky server programmet som ligger på ikke er kompatible med samsung smart tv og derved ikke kan vise tekster på diverse film ..

men ide!n med mybook live er jo fin , bare der ikke havde været den hage med subs ..

men det vil sige at jeg ville få samme problemer med en nas server med hensyn til tekster på diverse film formater .. som med en mybook live ?
Af PhDream
Har selv en WD Live server. Jeg kan ikke afspille HD filer fra den via mit Samsung tv. Det er en ret stor mangel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk også på, at der findes andre afspillere end WD TV derude. Der er ret mange spillere på markedet, som giver samme mulighed for afspilning af film. Hvis du vil have noget, der kører på samme chipsæt (og dermed har større chance for at have samme kompatibilitet), så er Popbox V8 og Dune HD TV-modellerne et bud. Begge disse alternativer skal dog have en WIFI-dongle installeret før du er på det trådløse net.
Af Supergris
Der er ingen problemer med kompatibilitet, da skærmen blot skal betragtes som en monitor.
Til prisen er der ikke noget, der slår den nye model af WD Tv Live. Den afspiller alt med et flot interface og har indbygget Wi-Fi.
Det eneste, der for nogle er et minus er, at den i øjeblikket ikke understøtter DTS HD-Master...
Af mdpboy
har egentlig ikke noget krav om at den kan køre wifi . men tilsluttet netkabel over router .. den skal primær bruges til deling af film og diverse hjemmelige ting som billeder osv .. iden er at den stationære pc ikke skal stå og summe hvergang man skal se en film eller lign ... vil jeg kunne bruge en nas til f.eks hente torrent og vise diverse film på mit tv med subs .. eller skal jeg bruge begge dele altså både nas og en media afspiller ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, en NAS vil kunne hente torrents og streame film både via DLNA og via et netværksshare.
Jeg har netop købt en Synology ds212j, som jeg håbede på ville være i stand til at vise mine rippede dvd'er med undertekster på mit Samsung smart tv, idet jeg havde erfaret at jeg ikke kunne navigere rundt i startmenuen på dvd'en, når jeg kørte den fra min gamle Maxtor One Touch 300 gb hdd. Jeg har således kopieret alle mine rippede dvd'er over på nas drevet, men ak, det er nøjagtigt samme problem?
Jeg har googlet nettet tyndt, for at finde en løsning, og faldt over et indslag i DR programmet "So ein ding", hvor temaet er Dlinks Boxee Box, som han hævder sluger alting råt, men der nævnes intet om netop problemet med at afspille rippede dvd'er, og muligheden for at navigere rundt i dvd'ens menuer, herunder undertekster?

Er der nogen som har erfaring med det?
Af Remmerboy
en nas er jo ikke en afspiller. så hvis man går og tror at en nas kan afspille dvd'er, så har man købt noget forkert.
en nas kan dog bruge dnla, så tv'et kan fungere som afspiller.
jeg bruger min nas (ds1511) som... nas. jeg har film (det inkluderer dvd'er med undertekster) og en hjemmebygget htpc (passiv kølet, så ingen larm) med mediaportalen som en afspiller. dette fungerer fint, og jeg bestemmer selv hvilket software jeg vil bruge osv osv. men det er også dyrere end en færdigbygget htpc.
hvis man vil have en afspiller med indbygget harddisk, så er torbens forslage gode
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der skal være indbygget HDD så skal man nok satse på medieafspiller-modeller store nok til at sluge 3.25" HDD da det er billigere i diske. Jeg trækker i øvrigt min anbefing af Popbox V8 tilbage, men det kan I læse om i morgen når anmeldelsen er online.

Her er en liste over afspillere med plads til en 3.25" diske:
http://www.iboum.com/net-media-players. ... =&pg=1&rp=
Af mdpboy
hej .. vil denne her nas (2 TB D-Link ShareCenter DNS-325 til 1300kr ca i elgiganten)kunne klare det samme som en synology 212+ med nogle tilsvarende diske i ... det den skal kunne er..

1)
hente torrent uden brug af online pc
overføre film til madiecenter uden hakken (hd film mkv filer osv)

2)
tilgang fra smartphone så der var mulighed for at se ens billeder hjemmefra når man var ude .. og f.eks også lige sætte den igang med at hente den nyeste film eller lign fra diverse torrent sites af ..

hvis den kan det ser jeg ikke nogen grund til at bruge flere penge på en synology nas ,da det primært er film og torrent den skal bruges til ??

med hensyn til medieboks har jeg kigget efter
1)boxee
2)Mede8er
man hvilken helder i til ??

måske har i en billigere og bedre løsning på det setup jeg sigter efter
mvh Tommy
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hold dig væk fra Mede8er. De kører på et chipsæt, der ikke understøtter 1080p24 hvis filmen reelt er skudt i 23.976 fps (som eks BluRay er). Jeg er selv mere til Dune, men det afhænger jo af hvad din afspiller skal kunne.

Du kan se hvad D-links NAS kan her:
http://sharecenter.dlink.com/ShareCenter_Stream

Umiddelbart burde den kunne tage torrents og streaminger bør de alle kunne klare uanset mærke. At kunne konfigurere sine torrents udefra kræver noget af din router, så du kan få åbnet porte og tilgå webinterfacet gennem din eksterne IP-adresse.

Der findes ret mange reviews af både NAS og Boxee på nettet, som du nok bør se på.