Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ikke en særlig skarp haj når det kommer til alt det high-tech der bliver proppet i tv idag, har forsøgt at følge med igennem det her forum og diverse tråde herinde, synes ærlig talt det hele er en stor jungel når man skal kigge efter nyt tv.
Men mit spørgsmål er, kan de 800hz systemer der er i Samsung eller Sony, præstere at yde et roligt billede uden noget som helst motionblur?

Jeg er måske anderledes da jeg ønsker at se film og tv udsendelser i det der rolige mode, hvor det ligner det bliver optaget direkte altså som live optagelse, fremfor når man ser film på normal vis hvis i forstår.
Men findes der tv'er der kan yde det?
Har netop lige haft et Samsung d6755 med 400hz cmr, og hver gang jeg satte motion plus på "rolig" så lignede det live optagelser, men i hurtige scener kom der ret meget motion blur hvilket irritere mig da jeg godt kan lide det rolige billede. Sidste gang jeg så en Samsung d8005 ved siden af en 65xx, afspillere de samme bluray film (g.i. Joe) og billedet kørte fuldstændig ens, til trods for 400hz forskel? Har dog ikke set sonys xr800 pro performe, er det bedre?

Og hvad nu når Panasonic (mener jeg det var, så det i en expert reklame) siger de har et 1200hz system, kan man regne med det så er endnu bedre eller er det bare et reklame trick?

Håber på hjælp fra folk med god viden omkring dette, især erfaringer med de store tv modeller :-)