Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cassius99
Tak for en god anmeldelse. Står og er lidt i tvivl om 760 er den rigtige model for mig...smart tv delen spiller ikke den store rolle og vil gerne have passiv 3d...så ud fra din anmeldelse giver svaret lidt sig selv...er dog lidt i tvivl om jeg skal vente på at se anmeldelsen af Samsungs topmodel...her får man top of the range der kun er lidt dyrere end den dårligste highend model fra LG....hmmm...

Hurtigt spørgsmål...er der nogen der har erfaring med aktivt 3d, synes selv det flimrer lidt, men er det noget man vender sig til. (beklager hvis det hører under en anden tråd men passiv cinema 3d er jo et definerende parameter for LG, så måske relevant nok?)
Af jones31
Cassius99 skrev:Tak for en god anmeldelse. Står og er lidt i tvivl om 760 er den rigtige model for mig...smart tv delen spiller ikke den store rolle og vil gerne have passiv 3d...så ud fra din anmeldelse giver svaret lidt sig selv...er dog lidt i tvivl om jeg skal vente på at se anmeldelsen af Samsungs topmodel...her får man top of the range der kun er lidt dyrere end den dårligste highend model fra LG....hmmm...

Hurtigt spørgsmål...er der nogen der har erfaring med aktivt 3d, synes selv det flimrer lidt, men er det noget man vender sig til. (beklager hvis det hører under en anden tråd men passiv cinema 3d er jo et definerende parameter for LG, så måske relevant nok?)

Så skal du jo vælge en af de 2 her hvis du ikke vil op i 760'eren:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55lm615t

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm669t

Kommer an på om det skal være 47 eller 55"
Af knudknud3
Godt jeg fik en 47LW980W, der har drejefod.

Imponerende effektforbrug - det er kun lidt mere end min 47".

Jeg har søgt efter bare een glorie på mit TV, men kan ikke finde nogen. Jeg mener en glorie er "noget lysende om en ting på mørk baggrund". Eller kan en eller anden fortælle mig på en simpel måde, hvordan man finder en glorie på skærmen ???

Alle skruer priserne op, så de nye OLED TV'er ikke ser så dyre ud (en strøtanke).
Af lgowner
Cassius99 skrev:Hurtigt spørgsmål...er der nogen der har erfaring med aktivt 3d, synes selv det flimrer lidt, men er det noget man vender sig til. (beklager hvis det hører under en anden tråd men passiv cinema 3d er jo et definerende parameter for LG, så måske relevant nok?)
aktivt 3D på LG og andre modeller har denne flimmer tendens og det er desværre også det som kan, for nogle, give lidt hovedpine og irriteration efter brug af brillerne over længere tid, så ja, det flimrer og det er desværre ment at det skal være sådan.

passiv 3D går for at være flimmerfri , og det er næsten 98% korrekt, jeg kan dog godt skæmte det lidt og det er også ved lidt crosstalk med ser det på 2011 modellen.

men anmeldelsen giver indtryk af dette er blevet en smule forbedret, så det er jo kun positivt at det forbedres.
jeg kender dog til store 47/55" skærme (ikke lg) som kommer snart og er uden briller, så det var nok ikke længe så er flimmeret helt slut.
se mere her, de har tablets på vej nu, som også benytter 3D uden briller (nok lidt som lg optimus 3D telefonen)
Af Alf66315
God anmeldelse, tror endelig jeg har fundet den skærm jeg vil have. Har lige et par spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om. Når du anmelder en skærm, tages der så højde for prisklassen? Jeg tænker på at du skriver den har god billedkvalitet, er det så i betraktning af dens prisklasse eller er det også op imod high-end skærme?
Og så det du nævnte omkring sortniveauet, vil I/du mene det er noget man vil lægge mærke til hen på aftenen når stuen er mørklagt ?
Af lgowner
Alf66315 skrev: Har lige et par spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om. Når du anmelder en skærm, tages der så højde for prisklassen? Jeg tænker på at du skriver den har god billedkvalitet, er det så i betraktning af dens prisklasse eller er det også op imod high-end skærme?
Og så det du nævnte omkring sortniveauet, vil I/du mene det er noget man vil lægge mærke til hen på aftenen når stuen er mørklagt ?
spørgsmålet er hvad er highend for dig? har du planer om at få B&O nyeste og betaler 280.000 , så ligger denne jo prismæssigt i den lave klasse. er du derimod ude og se på Aldi's alternativ og sammenligner dem prismæssigt er denne jo highend.
men tager du samsung's topklasse som de siger, inden OLED ankommer, og LG's top, så er begge jo i sin egen topklasse lige nu ikke overgået af andre LED løsninger.

når der skrives sortniveau er iorden, så er der nok ingen forskel, uden at det så også er påpeget som i andre amneldelser? så du kan vel regne med hvad der skrives? ellers var det nok at læse. billeder foretages jo i mørkelagte rum så udgangspunkt må være din stue med lav belysning.

jeg kunne bedre tænke mig at høre hvor mange er løbet i elgiganten og købt denne?, den er umulig at opdrive i tyskland eller ved parallel import, så det er jo eneste nu og her tilbud
Af jones31
Lgowner, det er fordi den model føres kun i elgiganten og ikke andre steder. lm760 er deres egen, ligesom hvad jeg har hørt med pana gt50.
Af Cassius99
Har anskaffet mig 55lm760T og det er et super tv, knivskarpt billede og lækkert design. Der er lidt genskin i skærmen så når solen er fremme er mørke film og tv ikke optimalt medmindre man har mørklægningsgardiner og det er vel de færreste der har det i stuen. Fodbold er tilstrækkeligt lyst til at genskin ikke generer når solen er fremme. Er solen fremme skal man sidde ret lige for for at kunne se noget som helst....når mørket falder på er det intet problem med skrå betragtningsvinkler.

Word of advise....lad være med at gå efter elgigantens pakkeløsning med matsui wireophæng...det er ikke kompatibelt med dette tv...fik det byttet til vogel thin 305 og med forlængersatsen kommer det lige nøjagtigt langt nok ud fra vægen til at gøre plads til højtalerne der stikker ud i bunden. Ca. 2,5 cm skal der til.

Kører twonky server og musik og billeder kontrolleres fint direkte til tv fra iphone/ipad. Nu mangler jeg bare at få audio return via hdmi 1.4 til at virke...har slået det til på tv'et men der kommer absolut ingen lyd gennem min denon avr-1911...når først jeg har fikset det og fundet ud af hbbTV funktionen så er vi klar.

Ang. 3d, så spiller det rigtigt fint...har set tintin over yousee boksen og det gav super dybde i billedet men det var begrænset hvor meget billedet kommer ud af skærmen. Så en demo i butikken hvor billedet virkelig kom ud af skærmen (det var ret vildt) men den video var måske bedre optimeret til den slags who knows.

Smart tv delen fungerer nogenlunde, der er lidt ventetid når man bevæger sig rundt men det er ikke så galt, har ikke det store sammenligningsgrundlag da dette er mit første smart tv men er pænt utolmodig hvad den slags angår så hvis dual core er væsentligt hurtigere er det mere ideelt...giver vist sig selv. Synes dog ikke, som anmeldelsen her på siden lægger op til, at der er mange vauw oplevelser på smart-delen, ikke det store der kan bruges til noget.

Alt i alt kan lg 55lm760t anbefales, så klart et super lækkert tv.
Af kennydude
Jeg har lige bestilt 860eren. Den koster små 3000 mere end 760eren. Er det de penge værd, får man lidt bedre skærm for pengene, eller er det kun smartdelen som er bedre.
Af Alf66315
Har lige hentet en 42LM760T hjem fra Elgiganten og sidder og leger lidt med indstillingerne. Hvis jeg bruger de kalibredede indstillinger fra anmeldensen så er der ingen farve på min Xbox eller PS3, og det sker når jeg indstiller farve til 0 ligesom i anmeldelsen, kan det være en taste fejl eller gør jeg et eller andet forkert?
Ellers ser det ganske godt ud, specielt 3D delen er spændende. Har også leget lidt med Duel Play, bestemt en rigtigt sjov feature til noget multiplayer :-)

Men er der nogen der kan komme en forklaring på mit farve problem :-)

EDIT: Et andet problem jeg lige er støt på er at når jeg gennem SmartShare går på min NAS-Server så skifter den væk fra Expert profilen og tilbage til Standard. Og der er umiddlbart ikke lige en måde at sikre mig at den bliver på Expert profilen.
Af lgowner
Alf66315 skrev:og det sker når jeg indstiller farve til 0 ligesom i anmeldelsen, kan det være en taste fejl eller gør jeg et eller andet forkert?
tror bare du stiller farve til 50 igen :)
det er ikke meningen du skal ændre på den, og siten vil nok gerne tilføje deres typ'o en skrive fejl. eller så har de tænkt retro 1950 da dette blev afprøvet.

farve = 0 = sort/hvid , så enkelt kan det siges.
Af Alf66315
Godt så, den bliver sat til 50, tak for hjælpen. Kan jeg havde gjort noget andet forkert hvis jeg føler at den sorte farve kan være meget svær at skelne fra hinanden? Har kun The Dark Knight på Blu Ray og der virker nogle scener og specielt Batmans kappe meget meget sort, som i at den nærmest kun har en farve, ingen nuancer overhovedet. Det samme sker også i nogle scener med lidt belysning.
Af lgowner
Alf66315 skrev:Godt så, den bliver sat til 50, tak for hjælpen. Kan jeg havde gjort noget andet forkert hvis jeg føler at den sorte farve kan være meget svær at skelne fra hinanden? Har kun The Dark Knight på Blu Ray og der virker nogle scener og specielt Batmans kappe meget meget sort, som i at den nærmest kun har en farve, ingen nuancer overhovedet. Det samme sker også i nogle scener med lidt belysning.
tv't har en kalibrerings funktion med diverse stilbilleder, kan du ikke bruge dem og sætte indstillinger op specifikt for dit behov?
Af danos90
lgowner skrev:
Alf66315 skrev:Godt så, den bliver sat til 50, tak for hjælpen. Kan jeg havde gjort noget andet forkert hvis jeg føler at den sorte farve kan være meget svær at skelne fra hinanden? Har kun The Dark Knight på Blu Ray og der virker nogle scener og specielt Batmans kappe meget meget sort, som i at den nærmest kun har en farve, ingen nuancer overhovedet. Det samme sker også i nogle scener med lidt belysning.
tv't har en kalibrerings funktion med diverse stilbilleder, kan du ikke bruge dem og sætte indstillinger op specifikt for dit behov?
Hvor er den indstillingen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8